Akcionári do Northvoltu "napchali" vyše 15 miliárd eur, najviac Volkswagen. Teraz sa boja, že o svoje peniaze prídu. A majú aj prečo.
Rokovania o zabezpečení krátkodobého financovania Northvoltu uviazli v slepej uličke. Bývalému švédskemu "tigrovi" už nikto nechce požičať.
Sven Fuhrmann, investičný riaditeľ skupiny Volkswagen, oznámil, že sa chystá odstúpiť z predstavenstva švédskeho výrobcu batérií.
BMW jednoznačne vylúčilo akékoľvek ďalšie investície do Northvoltu, hoci iba pred pár dnami tvrdilo, že si s touto spoločnosťou dokáže predstaviť participáciu aspoň na výskume a vývoji.
Northvolt prepustí takmer polovicu zamestnancov vo svojej fabrike, kde sa stalo priveľa smrteľných úrazov a podozrivých úmrtí.
Baterkáreň Northvolt má problémy s kvalitou, rozbehnutím výroby a podozrivo jej zomierajú zamestnanci.
Vzhľadom na klesajúci záujem o batérie a problémy s nábehom výroby Northvolt zrejme úplne zruší plán na výstavbu druhej továrne vo Švédsku a zredukuje plány na výstavbu baterkárne v Nemecku.
Nové sodíkovo-iónové batérie sú nielen ekologickejšie, ale navyše aj stabilnejšie a bezpečnejšie než súčasné lítiovo-iónové batérie.
Nová "baterkáreň" bude stáť v nemeckom Heide. Po plnom nábehu produkcie dokáže vyrábať batérie až pre milión elektromobilov ročne.
Švédi zrejme stopnú výstavbu batériovej gigafabriky v Nemecku. Dôvodom sú vysoké ceny energií a lepšie podmienky v USA.
Nemecká automobilová skupina plánuje v najbližších piatich rokoch do vývoja a výroby nových elektromobilov investovať 52 miliárd eur.