Novela zákona o cestnej premávke zároveň zavádza nové prevozné značky zo syntetického polyesteru a sprísňuje využívanie hanlivých výrazov v značkách na želanie.
Nehodu bez zranení budú môcť účastníci po novom riešiť bez asistencie polície. Aj keď škoda bude veľká.
Okrem sprísnenia pokút za rýchlosť a telefonovanie za volantom patrí k novinkám aj možnosť šoférovať s vodičským oprávnením skupiny B autá s hmotnosťou cez 4 tony. Ale len niektoré.
Novela cestného zákona prináša dôležitú zmenu v prednosti pri stavebne oddelených cyklocestách.
Za parkovanie na chodníku môžete dostať pokutu až 75 eur. Aj vtedy, ak na ňom zostane pre chodcov voľných 1,5 metra.
Zákaz parkovania na chodníkoch vraj poslanci schválili "omylom". Teraz sa to snažia napraviť.
Od marca budúceho roku bude možné parkovať na chodníkoch výlučne tam, kde to povolí značka. Inak vám bude hroziť pokuta.
Doteraz bolo pre ich riadenie potrebné vodičské oprávnenie skupiny A, teda rovnaké, ako na motorky.
Podľa novely cestného zákona bude štát môcť nielen naďalej vyvlastňovať pozemky, ale konečne definuje, čo je to vlastne "cesta".
Poslanci chcú uľahčiť odťahovanie nepojazdných áut, nemuselo by sa čakať, kým budú prehlásené za "odpad".
Kamióny v nedeľu ráno nebudú môcť jazdiť po diaľniciach a cestách prvej triedy.
Na tých, ktorí extrémne prekračujú rýchlosť a šoférujú opití, budú mať policajti novú "zbraň" - vyššie pokuty.
Menšie prehrešky vodičov, ako je telefonovanie počas jazdy či vyhadzovanie predmetov z auta, prejdú šoférom ľahšie.
Zmeny vo výške pokút nie sú jediné, na ktoré si musia dať vodiči od januára pozor. Od rovnakého dátumu vstupuje do platnosti aj nová vyhláška k zákonu, ktorá viaceré nariadenia spresňuje či rozširuje. Týka sa aj cyklistov.
Novela cestného zákona, ktorá vstúpi do platnosti od januára, mení niektoré sadzby pokút. Za prekročenie rýchlosti v obci budeme napríklad platiť menej.