Politici a ochranári urobili v posledných rokoch z naftových áut ekologický postrach.
Brusel pripravuje posledný klinec do rakvy spaľovacích motorov – emisnú normu Euro 7. „Je to vojna vyhlásená autám na benzín a naftu,“ tvrdia experti.
Aj keď podiel naftových áut v Európe neustále klesá, nejaký ten čas tu s nami ešte budú. Continental verí, že dokáže vyriešiť aj ich najväčšiu neresť.
Podľa niektorých politikov a environmentalistov sú autá verejným nepriateľom životného prostredia. Emisie, ktoré vypúšťajú, nás majú zabíjať. Je to ale naozaj tak?
Ústup naftových motorov v prospech tých benzínových má katastrofálne dôsledky. Ostro sledované emisie CO2 totiž vlani stúpli na najvyššiu úroveň od roka 2014. A za každý nadlimitný gram budeme platiť.
Aj keď spôsobili naftové motory koncernu VW obrovské problémy, do dôchodku ich ešte poslať nemieni. Práve naopak.
Odvráti nový systém úpravy spalín koniec naftových motorov? Nemecká spoločnosť Bosch je optimistická. Jej zariadenie vraj dokáže zraziť emisie nebezpečného oxidu dusíka hlboko pod povolený limit.
Prekračovanie emisných limitov oxidov dusíka nie je zďaleka len problémom Volkswagenu. Ten síce ako jediný použil klamlivý softvér, ale ako ukazujú testy áut ďalších výrobcov v Británii, normy nespĺňa ani jediný.
Medzinárodná komisia pre čistotu dopravy ICCT zmerala reálne emisie oxidov dusíka pätnástich vozidiel splňujúcich najprísnejšiu emisnú normu Euro 6. Výsledky sú katastrofálne.