Tento bizarný krok vyvolal na sociálnych sieťach vlnu posmešných reakcií.
Predseda PS Michal Šimečka pripomenul, že je ohrozené veľké množstvo pracovných miest.
Pre všetkých 27 členských krajín EÚ budú platiť rovnaké clá.
Niektoré krajiny môžu získať výnimku, ak znížia vlastné clá alebo presunú výrobu do USA.
Témou rokovaní budú vzájomné obchodné vzťahy po tom, čo nový americký prezident Donald Trump oznámil 25-percentné clo na všetok dovoz ocele a hliníka.
Carla Norrlöf: Bez silného medzinárodného dopytu po dolári by USA mohli v konečnom dôsledku stratiť svoje „prehnané privilégium“ tlačiť peniaze a požičiavať si za nízke úrokové sadzby.
Európska komisia v reakcii na americké clá na dovoz ocele a hliníka oznámila, že od apríla zavedie clá na americký tovar v hodnote 26 miliárd eur.
Od apríla potom výrazne zvýšia aj clá na dovoz áut, ak Kanada iné clá nezníži.
Ak by automobilky chceli preniesť celé clo na klientov, museli by svoje jednotlivé modely zdražiť o 6- až 10-tisíc dolárovi.
Spojené štáty zaviedli clá vo výške 25 percent na dovoz z Kanady a Mexika a zároveň o desať percent zvýšili clá Číne. Dotknuté štáty reagovali.
Trump naznačil, že má v úmysle pokračovať vo svojich plánoch na zavedenie 25-percentného cla na kanadský a mexický tovar.
Trump považuje daň z pridanej hodnoty za oveľa represívnejšiu ako clá a preto Nemecko v USA predáva násobne viac áut ako Spojené štáty Nemcom.
V USA dnes nie je v móde verejne kritizovať rozhodnutia prezidenta Donalda Trumpa. Šéf Fordu Jim Farley si to však predsa len dovolil.
IGOR DANIŠ: Zvykli sme si považovať neobmedzený medzinárodný obchod za modlu, no s tým je koniec.
Stellantis, VW Group a Volvo sú európske automobilky, ktoré sú podľa ratingovej agentúry Moody's najviac ohrozené novými americkými clami.
KEYU JIN: Ešte znepokojujúcejšie pre USA je prehlbujúci sa vplyv Číny na ich vlastnom dvore.
Brusel zriadil jednotku rýchlej reakcie, aby sa pripravil na dôsledky volieb v USA z 5. novembra.
Automobilky sa začínajú báť obchodnej vojny s Čínou, preto svoje investície postupne prenášajú do Vietnamu. S ním má navyše EÚ dohodu o voľnom obchode.
Európska komisia na základe vyšetrovania navrhla stanoviť dočasné clá vo výške od 12,8 do 36,4 %. Zaviesť ich majú v polovici augusta.
Číňania chcú zaviesť dodatočné clo na dovoz veľkých benzínových áut z Európy. Po Nemecku je ich druhým najväčším exportérom v Európe Slovensko.