Prázdne regály s pečivom, mäsom, múkou či s vajcami. Taká je v posledných dňoch realita potravinových reťazcov.
MARIÁN REPA: Po dvoch mesiacoch sa potvrdilo to, čo sa očakávalo - osobitný odvod zdražil potraviny a znevýhodnil časť podnikateľov. Brusel mu dá preto stopku.
VLADIMÍR BAČIŠIN: Vlády majú dnes čoraz menší vplyv na zdaňovanie nadnárodných firiem. Podniky by preto mohli platiť časť daní do európskeho rozpočtu.
Reťazce majú štátu platiť dvojnásobok toho, čo doteraz odvádzali na daniach.
Inflácia sa v septembri 2018 mierne spomalila, klesli ceny dovoleniek a leteniek.
ŠTEFAN HORVÁTH: Nech platia bohatí - taký zámer má návrh na osobitný odvod daní pre veľké obchodné reťazce.
Chovatelia znáškových nosníc dostali od obchodných reťazcov ultimátum: od roku 2025 by mali obchodníkom predávať už iba vajíčka, ktoré zniesli sliepky v podstielkových chovoch.
Viac slovenských produktov na pultoch predajní či spravodlivejšie rozdelenie ziskov. Taký by mal byť prínos takzvaného osobitného odvodu z dielne národniarov.
PETER JAVŮREK: Keď niekto môže navrhovať zákony, neznamená to ešte, že aj musí.
Päť miliárd eur sa na Slovensku ročne otočí v obchode s potravinami, ale väčšina z tejto obrovskej sumy končí na účtoch zahraničných spoločností.
Máločo tak jednoznačne vystihuje zmeny, ktoré sa odohrali na slovenskom vidieku, ako stále populárne domáce zakáľačky.
Agrorezort chce skoncovať s nekalými obchodnými praktikami, ktoré zaťažujú vzťahy medzi dodávateľmi a odberateľmi potravín.
Jednorazovým igelitovým taškám zvoní umieračik, zo svojej ponuky ich vyradí prvý obchodný reťazec. Typickú ľahkú igelitku nahradí v Kauflande ekologickejšia.
Vzrušujúcim chuťovým spestrením leta je drobné ovocie. Ponuka pestovateľov zo Slovenska však nepokrýva rastúci záujem o maliny, čučoriedky, čierne a červené ríbezle či egreše.
Lidl a Kaufland sa derú čoraz viac do nákupných košíkov Slovákov. A to na úkor iných reťazcov, z ktorých niektoré sa snažia nadviazať na svoju zašlú slávu.
Slovenskí spotrebitelia čoraz viac nakupujú privátne značky jednotlivých obchodných reťazcov. Na obľube získavajú aj tým, že sú lacnejšie.
"Obchodné reťazce nesmú diskriminovať českých poľnohospodárov a českých a moravských potravinárov," tvrdí český premiér Bohuslav Sobotka.
Obchody Tesca na Slovensku sa budú možno predávať. Britský reťazec má totiž problémy a tiež čelí čoraz ostrejšej konkurencii zo strany reťazcov ako Lidl, Aldi či Kaufland.