Vodiči v hlavnom meste trávia čoraz viac času za volantom. Necestujú na väčšie vzdialenosti, len stoja v dopravných kolónach.
Vodiči jazdiaci po diaľnici D1 v tesnej blízkosti hlavného mesta musia prečkať ťažké časy. Kým dostanú novú križovatku, čakajú ich najprv obmedzenia.
Obchvaty Partizánskeho, Prievidze a Handlovej vzniknú v dvojpruhovom obojsmernom usporiadaní. Predpokladá sa premávka od 8-tisíc do 12-tisíc automobilov denne.
Do podateľne Úradu vlády SR odovzdala primátorka Prievidze petíciu s 8100 podpismi za okamžité dobudovanie obchvatu mesta.
Centrum Brezna si čiastočne vydýchlo od prehustenej dopravy. Výstavba druhej etapy obchvatu mesta sa však ešte nezačala.
Minuloročné otvorenie 2,5-kilometrového úseku novej cesty odbremenilo dopravu v centre Brezna približne o 30 %.
Výstavba novootvoreného úseku diaľnice D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno trvala tri a pol roka a stála 255 miliónov eur.
Obchvat v dĺžke dva a pol kilometra je podľa cestárov riešený ako dvojpruhová obojsmerná komunikácia.
V regiónoch po celom Slovensku sa rozpútal boj o diaľnice. Regionálne politické špičky naliehajú na koaličných lídrov, aby sa stavalo práve u nich.
Prešovčania si od obchvatu sľubujú menej áut v meste, čistejšie životné prostredie aj väčšiu kvalitu života.
Zväz stavebných podnikateľov Slovenska považuje podpis zmluvy o výstavbe obchvatu Prešova na diaľnici D1 za pozitívny signál.
Kritická dopravná situácia v Prešove sa zlepší o štyri roky. Štát podpísal zmluvu na výstavbu juhozápadného obchvatu.
Niekoľko stoviek ľudí sa v piatok zapojilo do hodinového protestu na troch miestach Prešova a prechádzaním cez cestu blokovali dopravu.
Združenie Lepší Prešov chystá na piatok blokádu premávky pri bratislavskej autobusovej stanici. Chcú tak tlačiť na stavbu obchvatu Prešova.
Polovičný profil obchvatu Prešova by automaticky neznamenal polovičné náklady a nedosiahol by sa očakávaný efekt, tvrdí dopravný expert Ľubomír Palčák.
Kauza obchvatu Prešova sa môže preniesť aj na iné diaľničné projekty. Ministerstvo dopravy zvažuje na niektorých úsekoch polovičný profil.
Preťažené cesty v Prešove nezvládajú nápor kamiónovej dopravy. Počas týždňa sa na ulici dvakrát prepadla vozovka. Štát váha, ktorým smerom má vybudovať obchvat.
MARTIN KOVÁČIK: Najlepší svet pre Prešov je v skutočnosti najhorší. Analytici na ministerstve financií spočítali, že pre mesto je najlepší 2-pruhový obchvat.
Prešov je každý deň zaplavený tisíckami áut, ktoré nemajú možnosť tretie najväčšie mesto Slovenska obísť.
Prešovčania sa aktuálnymi protestami márne dožadujú štartu výstavbu roky očakávaného diaľničného obchvatu.