Od júla platí novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorý okrem iného obmedzuje falošné recenzie aj umelé navyšovanie cien. Aké najvýraznejšie zmeny oproti dovtedy platnej právnej úprave priniesol?
Obchodníci budú mať od júla viacero nových povinností.
Oblasť ochrany spotrebiteľa čakajú veľké zmeny. Nový zákon by mal modernizovať spotrebiteľskú legislatívu už od mája tohto roka.
Podľa europoslanca Európsky parlament vôbec po prvýkrát oficiálne uznal existenciu tzv. kazítok, ktoré výrobcovia pridávajú do spotrebičov a elektroniky.
Mnohí sa občas pozastavia nad tým, že sa im elektronika alebo spotrebiče pokazia krátko po skončení záruky. Vinu za to dávajú aj takzvaným kazítkam.
Kedy je možné vrátiť tovar do kamennej predajne? Ako postupovať pri reklamácii služby? Čo ak bola predajňa zrušená? A ako dlho by malo trvať vybavenie reklamácie?
Podľa novej smernice už e-shopy nebudú môcť spotrebiteľov zavádzať "prestrelenými” cenami, z ktorých počítajú výnimočne vysoké zľavy.
Používatelia platobných kariet často nevedia, že ak nastane po platbe kartou problém, existuje „garancia“ spätného zúčtovania transakcie, tzv. chargeback.
Od roku 2014 platí zákon, ktorý upravuje predaj tovaru a služieb v e-shopoch. Okrem iného stanovuje aj podmienky, za ktorých možno odstúpiť od zmluvy.
Telefonické lákanie na predajnú akciu sa môže stať pre niektorých seniorov nočnou morou.
ĽUBOŠ PAVELKA: V poslednej dobe sa na pôde EÚ často otvárajú otázky týkajúce sa ochrany spotrebiteľov – napr. rozdielna kvalita potravinárskych výrobkov.
Zákon o ochrane spotrebiteľa upravuje okrem iného aj podmienky vrátenia tovaru kúpeného v e-shope.
Európska únia schválila nové pravidlá, ktoré od 1. júla lepšie chránia spotrebiteľov v oblasti cestovného ruchu. Ochrana sa týka najmä balíkov dovolenkových služieb.
Aj spotrebitelia dostanú svoj zákonník tak ako napríklad zamestnanci. Cieľom je dôslednejšie chrániť ľudí pred nebezpečnými hračkami či pri nákupe cez internet.
Zákazníci, ktorým predajca neuznal reklamáciu, sa môžu so sťažnosťou obrátiť už aj na advokátske kancelárie či združenia.
Skupina poslancov Národnej rady za Smer v piatok predložila návrh novely Občianskeho súdneho poriadku, zmenkového a šekového zákona a iných právnych predpisov.
ĽUBOŠ PAVELKA: Ochrana spotrebiteľa patrí medzi dôležité prvky sociálnych funkcií štátu.
Všetky členské spoločnosti Asociácie osobného predaja budú používať pri predaji návrh rovnakej zmluvy, ktorá reaguje na nedávno schválený zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.
O radu na spotrebiteľskú organizáciu sa obrátil vnuk s tým, že jeho babka asi uzatvorila zmluvu na nejaký zdravotnícky produkt. Nevie s kým, nemá zmluvu, vie, že poskytla osobné údaje.
Návrh zákona o spotrebiteľskom rozhodcovskom konaní sa podľa Lucie Žitňanskej minie účinkom, jeho efekt vraj bude pre ochranu spotrebiteľa minimálny.