Pri stáčaní kilometrov postupujú podvodníci dnes rafinovanejšie, no darí sa ho potláčať. Oveľa väčším problémom je možno zatajovanie havárií.
Výrazné zdražovanie jazdených áut nie je iba našou špecialitou. Je to trend, badateľný v celej strednej Európe.
Priemerne stáčajú podvodníci odometre o 73 000 km. Najviac prípadov sa týka Škody, Volkswagenu a Fordu.
Pandémia síce zasiahla trh nových áut, ale tým ojazdeným sa darí. A platí to najmä o tých luxusných.
Český startup Carvago tento rok expanduje na 14 trhov, vrátane slovenského. Pri tej príležitosti predstavil analýzu trhu s jazdenými autami za rok 2020.
Nemecké stanice technických kontrol sú cenným zdrojom údajov o poruchovosti jazdených vozidiel. Pozor si treba dávať na problémové modely, ktoré sú bežné aj u nás.
V marci prišlo na Slovensku k výraznému oživeniu predaja jazdených áut, no v apríli sa tento trend nepotvrdil, pribudlo ich len minimum.
Oproti prvému kvartálu minulého roku bolo počas prvých troch mesiacov tohto roku v ponuke v sieti bazárov AAA Auto približne o polovicu menej áut.
Na trhu s ojazdenými autami sa niektorým modelom darí viac ako ostatným.
Na nemeckom portáli mobile.de sa objavila ponuka snov. Vzácny 8-valcový Passat z čias, keď nebolo nič nemožné.
Priemerná cena jazdených áut za poslednú dekádu na Slovensku neuveriteľne vzrástla. Tento trend nezastavila ani pandémia.
Predajne ojazdených vozidiel z dôvodu protipandemických opatrení sa pred rokom zatvorili.
Kategória SUV a crossoverov láka čoraz viac motoristov. Hoci nejde o lacnú kategóriu, na trhu s „jazdenkami“ sa dajú nájsť dostupné modely, ktorých prevádzka majiteľa nezruinuje.
V posledných mesiacoch pri jazdených autách ľudia po rokoch opäť začali uprednostňovať kombíky a hatchbacky.
Nelegálna úprava počtu najazdených kilometrov patrí stále k bežnej praxi podvodníkov pri predaji ojazdených áut. Pri niektorých modeloch je však riziko vyššie.
Auto, ktoré vás nezruinuje v servise, nemusí stáť nutne veľa peňazí. Aj do 5 000 eur sa dá v bazároch vybrať spoľahlivý model.
Podľa IHS Markit analýza údajov vo Francúzsku ukázala, že registrácie ojazdených vozidiel vzrástli v 3. štvrťroku takmer o 16 %, zatiaľ čo predaj nových vozidiel klesol o viac ako 5 %
Česi boli v tomto roku ochotní dať za jazdené auto v priemere o 700 eur menej, než Slováci.
V štatistikách TÜV sú zahrnuté autá až do veku jedenástich rokov. Vzhľadom na rok výroby a počet najazdených kilometrov ide o dostupné autá, no zároveň predstavujú aj väčšie riziko porúch.
V kategórií šesť a sedemročných áut podľa štatistík TÜV nenastala dramatická zmena. Naďalej sú najmenším rizikom z hľadiska poruchy nemecké prémiové značky.