Najviac jazdených áut dovážame z Česka a Nemecka. O autá z Rakúska alebo Holandska nie je až tak veľký záujem.
Za posledný rok stúpli ceny zánovných áut aj o 25 %.
Sedemdesiat percent inzerovaných jazdených áut v celej Európe nevyhovuje technickým štandardom. Vyplýva to z analýzy spoločnosti Carvago.
Na Slovensku stúpa záujem o SUV, ponuka sa však zužuje. Pri sedanoch zas výrazne stúpa ich vek a aj najazdené kilometre.
Autobazáre sú takmer prázdne, zato ceny raketovo rastú. Tak skoro sa to nezmení.
Chcete predať vaše staré auto čo najvýhodnejšie? Poradíme vám, ako udržať jeho hodnotu.
Letnými bestsellermi boli v Česku a na Slovensku Octavie, v Poľsku kraľovala Astra.
RPZV je jediný oficiálny celoštátny register, ktorý poskytuje údaje o histórii najazdených kilometrov.
Staré a lacné ešte nemusí znamenať nespoľahlivé. Tieto tri autá rozhodne stoja za to.
Niektoré staršie autá sa zatiaľ neoplatí predávať. Patrí k nim napríklad Alfa Romeo GTV alebo BMW 540 (E34).
Kategória veľkopriestorových áut je na ústupe. Z trhu ich vytláčajú čoraz populárnejšie SUV. V bazároch sa im však darí.
Na lacné autá z bazára radšej zabudnite. Ceny vozidiel z druhej ruky kontinuálne stúpajú a tempo sa navyše zrýchľuje.
Jazdených áut na Slovensku pribudlo, ich ceny však zatiaľ neklesajú, skôr naopak.
Zákazníkom nie je ľahostajné, že ceny nových áut stúpajú. Dopyt po „jazdenkách“ už druhý mesiac v poradí výrazne prevyšuje ponuku.
Pri stáčaní kilometrov postupujú podvodníci dnes rafinovanejšie, no darí sa ho potláčať. Oveľa väčším problémom je možno zatajovanie havárií.
Výrazné zdražovanie jazdených áut nie je iba našou špecialitou. Je to trend, badateľný v celej strednej Európe.
Priemerne stáčajú podvodníci odometre o 73 000 km. Najviac prípadov sa týka Škody, Volkswagenu a Fordu.
Pandémia síce zasiahla trh nových áut, ale tým ojazdeným sa darí. A platí to najmä o tých luxusných.
Český startup Carvago tento rok expanduje na 14 trhov, vrátane slovenského. Pri tej príležitosti predstavil analýzu trhu s jazdenými autami za rok 2020.
Nemecké stanice technických kontrol sú cenným zdrojom údajov o poruchovosti jazdených vozidiel. Pozor si treba dávať na problémové modely, ktoré sú bežné aj u nás.