Už v roku 2023 má spoločnosť Tatra predstaviť prototyp ťažkého nákladného vozidla poháňaného palivovými článkami.
Aj Hyundai plánuje čisto elektrickú budúcnosť. Podobne ako mnoho konkurentov.
Vodíková Toyota Mirai prekonala svetový rekord, keď na jedno natankovanie prešla 1 003 kilometrov.
Herbert Diess, šéf koncernu VW je veľkým zástancom elektromobilov. Ale rozhodne nie tých na vodík.
V Mníchove to s vodíkom „nezabalili“. Po Toyote, Honde a Hyundai predstaví aj BMW svoj sériový vodíkový model.
Zdá sa to ako paradox, ale logiku to má. Spaľovaním vodíka v klasickom motore by sme sa vyhli drahým palivovým článkom.
Vodík je jednou z alternatív ekologických pohonov budúcnosti. No postoj k nemu nie je konzistentný.
Už vlani minister hospodárstva Richard Sulík avizoval skorú výstavbu čerpacích staníc na vodík. Tento rok sa majú stať realitou. V Bratislave a Košiciach.
Spaľovacie motor a ani vodíkový pohon nestíhajú efektivite čistých elektromobilov.
Toyota to s vodíkom nevzdáva. To napriek tomu, že prvá generácia Miraiu bola v podstate fiaskom.
Viacerí výrobcovia nákladných áut vidia budúcnosť vo vodíku. Patrí k nim aj Mercedes-Benz.
Hyundai spúšťa prevádzku prvej vodíkovej flotily nákladných vozidiel. Ešte tento rok ich do Švajčiarska dorazí päťdesiat.
BMW to s vodíkom „nezabalilo“. Len zmenilo stratégiu. Namiesto spaľovania vyvíja model s palivovými článkami.
Hyundai je jedným z priekopníkov vodíkového pohonu a je presvedčený, že palivové články majú miesto aj v diaľkovej nákladnej doprave.
Už na budúci rok by mala byť u našich západných susedov v prevádzke prvá verejná vodíková čerpacia stanica. Do roku 2023 ich má byť minimálne šesť.
Takéto nešťastia sa nestávajú často. O to viac však explózia v meste Sandvika priťahuje pozornosť.
V Los Angeles odštartuje Toyota, Kenworth, Shell a vládna organizácia CARB prevádzku vodíkových kamiónov. Premávať budú po celej Kalifornii, najmä však v prístavoch.
Palivové články a nákladná doprava? Zatiaľ len okrajová záležitosť. Hyundai a švajčiarska spoločnosť H2 Energy však plánujú zlom.
Hyundai doťahuje náskok Toyoty a Hondy v oblasti vodíkových technológií. Nové Nexo poháňané palivovými článkami môže konkurentov dokonca zatieniť.
Toyota má s palivovými článkami bohaté skúsenosti. Využije ich aj flotila autobusov, ktoré Japonci nasadia ešte pred paralympiádou v Tokiu.