Šéfovia automobiliek BMW a Toyota oznámili výrazné rozšírenie spolupráce na vývoji vodíkového pohonu.
Hyundai vodíku verí. Chcete dôkaz? Čoskoro postaví vodíkový superšport.
Český vedec prišiel s riešením, ktoré umožní teoreticky až 10-násobne znížiť množstvo platiny pre palivové články.
Honda ešte nestihla poriadne prehovoriť na poli elektromobilov, zato už plánuje novú kariéru pre vodíkové autá.
Nie je to dávno, čo Tatra ukázala novú generáciu modelového radu Force a už tu máme prvé údaje o revolučnej verzii na vodík.
Dodávateľský gigant pre automobilový priemysel sa rozhodol staviť budúcnosť na vodík.
Toyota vodíku verí. V roku 2026 predstaví palivové články, ktoré budú mať o pätinu vyššiu energetickú hustotu.
Už v roku 2023 má spoločnosť Tatra predstaviť prototyp ťažkého nákladného vozidla poháňaného palivovými článkami.
Aj Hyundai plánuje čisto elektrickú budúcnosť. Podobne ako mnoho konkurentov.
Vodíková Toyota Mirai prekonala svetový rekord, keď na jedno natankovanie prešla 1 003 kilometrov.
Herbert Diess, šéf koncernu VW je veľkým zástancom elektromobilov. Ale rozhodne nie tých na vodík.
V Mníchove to s vodíkom „nezabalili“. Po Toyote, Honde a Hyundai predstaví aj BMW svoj sériový vodíkový model.
Zdá sa to ako paradox, ale logiku to má. Spaľovaním vodíka v klasickom motore by sme sa vyhli drahým palivovým článkom.
Vodík je jednou z alternatív ekologických pohonov budúcnosti. No postoj k nemu nie je konzistentný.
Už vlani minister hospodárstva Richard Sulík avizoval skorú výstavbu čerpacích staníc na vodík. Tento rok sa majú stať realitou. V Bratislave a Košiciach.
Spaľovacie motor a ani vodíkový pohon nestíhajú efektivite čistých elektromobilov.
Toyota to s vodíkom nevzdáva. To napriek tomu, že prvá generácia Miraiu bola v podstate fiaskom.
Viacerí výrobcovia nákladných áut vidia budúcnosť vo vodíku. Patrí k nim aj Mercedes-Benz.
Hyundai spúšťa prevádzku prvej vodíkovej flotily nákladných vozidiel. Ešte tento rok ich do Švajčiarska dorazí päťdesiat.
BMW to s vodíkom „nezabalilo“. Len zmenilo stratégiu. Namiesto spaľovania vyvíja model s palivovými článkami.