Hyundai je jedným z priekopníkov vodíkového pohonu a je presvedčený, že palivové články majú miesto aj v diaľkovej nákladnej doprave.
Už na budúci rok by mala byť u našich západných susedov v prevádzke prvá verejná vodíková čerpacia stanica. Do roku 2023 ich má byť minimálne šesť.
Takéto nešťastia sa nestávajú často. O to viac však explózia v meste Sandvika priťahuje pozornosť.
V Los Angeles odštartuje Toyota, Kenworth, Shell a vládna organizácia CARB prevádzku vodíkových kamiónov. Premávať budú po celej Kalifornii, najmä však v prístavoch.
Palivové články a nákladná doprava? Zatiaľ len okrajová záležitosť. Hyundai a švajčiarska spoločnosť H2 Energy však plánujú zlom.
Hyundai doťahuje náskok Toyoty a Hondy v oblasti vodíkových technológií. Nové Nexo poháňané palivovými článkami môže konkurentov dokonca zatieniť.
Toyota má s palivovými článkami bohaté skúsenosti. Využije ich aj flotila autobusov, ktoré Japonci nasadia ešte pred paralympiádou v Tokiu.
Hyundai doťahuje náskok Toyoty a Hondy v oblasti vodíkových technológií. Nové Nexo poháňané palivovými článkami pôjde do predaja už tento rok.
Kalifornia je štátom s najväčším podielom využitia vodíka v doprave. Práve tu postaví Toyota svoju elektráreň využívajúcu palivové články a spolu s ňou aj najväčšiu vodíkovú čerpaciu stanicu.
Toyota odštartovala reálne skúšky kamióna Project Portal, ktorý využíva palivové články z Toyoty Mirai. Jazdiť bude v Los Angeles.
Kamión s palivovými článkami nie je len fikciou. Postarala sa o to Toyota i keď základ tvorí klasický americký ťahač Kenworth. Navonok teda o jeho vodíkovej povahe nemáte ani tušenia.
Koncern Daimler sa venoval vývoju vozidiel na vodík už v deväťdesiatych rokoch a na svet priviedol niekoľko flotíl s palivovými článkami. Teraz však tvrdí, že ide o slepú uličku.
Hyundai je popri Honde a Toyote tak trochu prehliadaným lídrom vo vývoji vodíkového pohonu. Pritom s ním experimentoval už v roku 2001. Teraz prichádza s konceptom dodávky.
Pamätáte sa ešte na frankfurtský koncept e-tron quattro? Prezentoval podobu pripravovaného elektrického SUV Audi Q6. Do Detroitu však dorazil v žltom laku, s vodíkovou technológiou a označením h-tron.
Vodíková diaľnica je konečne realitou. Autá s palivovými článkami tak môžu po prvý raz absolvovať cestu od severu až po juh Kalifornie. Európa zaostáva.
Aj BMW sa spolieha v budúcnosti na technológiu palivových článkov. Vyvíja ich spolu s Toyotou. Teraz však oznámilo, že má vlastný systém uskladnenia vodíka, ktorý môže zvýši dojazd vozidiel poháňaných týmto médiom.
Honda napriek predajnému neúspechu modelu FCX Clarity, prvého sériového auta s palivovými článkami, na vodík nezanevrela. V Tokiu predstavuje druhú generáciu svojho ekosedanu.
Toyota je prekvapená záujmom o nový vodíkový sedan Mirai. Model poháňaný palivovými článkami si objednalo trikrát viac zákazníkov, ako očakávala.
Po vlaňajšej premiére vodíkového konceptu Honda FCEV a zámere priviesť na trh nástupcu FCX Clarity už v roku 2015 mnohí očakávali, že Honda predstaví sériovú verziu vodíkovej limuzíny už v Los Angeles. Veci sa ale majú inak.
Do otvorenia ženevského autosalónu ostávajú ešte tri mesiace, to však Hyundaiu nebráni informovať o jeho plánoch. Prezradil, že v Ženeve predstaví crossover poháňaný palivovými článkami.