Vyrieši spoplatnenie parkovania o rok a pol katastrofálnu situáciu v Bratislave? To, že ľudia budú za auto platiť od 49 po 500 eur ročne vôbec nemusí pomôcť.
Bratislavčania v prípade zavedenia navrhovanej parkovacej politiky doplatia najmä na hodinové sadzby parkovného.
Parkovanie v hlavnom meste sa má do roka a pol radikálne zmeniť. Bezplatne parkovať sa v podstate už nebude dať.
Tých, ktorí trvalý pobyt v Bratislave nemajú, môže parkovanie vyjsť na 500 až 1500 eur.
Mesto tak chce dementovať aj šíriace sa hoaxy o cenách parkovacích kariet.
Uprednostnení nielen pri poplatku za parkovanie budú motoristi, ktorí tu majú trvalý pobyt.
MARIÁN REPA: Parkovanie je lukratívny biznis. Je preto nepochopiteľné, ak niekto túto „zlatú sliepku“, zverí súkromnej firme, ako sa to stalo v Košiciach.
Primátor odmieta pokračovať v návrhu, aby si každá mestská časť tvorila vlastnú reguláciu parkovania.
Výsledok však podľa nového primátora Bratislavy bude závisieť od rokovaní s mestskými poslancami.
Aj keď pred voľbami budúci primátor Bratislavy Matúš Vallo hovoril najmä o spoplatnení parkovania pre mimobratislavských vodičov, platiť majú všetci.
JOZEF SCHMÖGNER: Nájomné bývanie zvyšuje mobilitu pracovnej sily, no poskytuje i ďalšie výhody pre domácnosť a pre hospodárstvo - zvyšuje kúpyschopnosť ľudí.
Ponáhľate sa na stretnutie? Krúžite po ulici a snažíte sa nájsť parkovacie miesto, hoci ste už mali otvárať rokovanie. Mnohí tú situáciu dôverne poznáme.
Parkovacia politika tak platí naďalej od decembra 2016 zatiaľ len na papieri. Jej spustenie sa nedarí opakovane.
Poslanci vyzývajú na vrátenie parkovacieho systému a následne si chce mesto parkovanie spravovať vo vlastnej réžii.
Keď neboli poslanci dvakrát po sebe uznášaniaschopní, primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal rokovanie ukončil a zo sály odišiel.
Primátor bod, ktorý súvisí s parkovacou politikou, z rokovania stiahol.
Parkovacia politika platí v hlavnom meste od decembra 2016. Zatiaľ však len na papieri.
Už pomaly rok mali v Bratislave platiť jednotné parkovacie pravidlá, stanovené všeobecným záväzným nariadením, ktoré ešte v decembri 2016 schválili mestskí poslanci.
Pravidlami parkovania v hlavnom meste SR Bratislave sa naposledy bratislavskí mestskí poslanci zaoberali v septembri.
Zavedenie parkovacej politiky v hlavnom meste SR Bratislave sa aj naďalej odďaľuje.