Po troch rokoch prichádza malý francúzsky crossover so zmenou vzhľadu. Úplnou novinkou je verzia GT Line. Technika pod kapotou však zostáva prakticky bez zmien.
Peugeot 208 patrí do segmentu malých vozidiel, ktorému medzi slovenskými vodičmi kraľuje Škoda Fabia.
Ešte koncom roka stihli automobilky Toyota, Citroën a Peugeot podrobiť nové úžitkové trojičky nárazovým testom Euro NCAP. A urobili dobre. Tesne pred sprísnením pravidiel si totiž zaknihovali plné skóre.
Citroën, Peugeot a Toyota prichádzajú s novou generáciou malých úžitkových vozidiel. Nahradia pôvodný Jumpy, Expert a starý Proace. Majú nové mená aj platformu.
Na stovku zrýchli za 6,9 sekundy, omámi vás dokonalým zvukom trinástich reproduktorov a jeho interiér pochádza z 3D tlačiarne. V meste je z neho obratný crossover a mimo neho športový kabriolet. Bohužiaľ, vyrábať sa nebude.
Na trhu je niekoľko naftových verzií ostrých kombíkov, ktoré mieria na športovo zameraných, no praktických vodičov.
Sympatický crossover Peugeotu je na trhu od roku 2013. V priebehu tohto času však už stihol absolvovať viacero zmien. Najmä pod kapotou, kde z ponuky definitívne vypadol starší a smädnejší benzínový 4-valec 1,6 e-VTi a tiež najslabší diesel 1,4 HDi.
Po 308 GT prichádza Peugeot aj s najostrejšou verziou svojho hatchbacku. Nové GTI sa však bude musieť na rozdiel od konkurentov uspokojiť namiesto dvojlitra s menšou jednašestkou. Technici z nej však vyžmýkali prekvapujúco veľa koní.
Peugeot má chuť načrieť do prémiových vôd. Chcel by konkurenta pre Mercedes-Benz CLA. Štvordverové kupé má vzniknúť na základoch tristoosmičky. O jeho osude je vraj už rozhodnuté.
Dizajnéri automobilky Peugeot vyvinuli spolu s programátormi počítačovej hry Gran Turismo 6 model francúzskeho superšportu, ktorý sa objaví v ďalšom pokračovaní tejto populárnej hry.
Jazdnou dynamikou pripomína superšporty. Veď v jeho útrobách sa skrývajú tri motory. Z toho dva elektrické. Zatiaľ ide síce len o technologickú exhibíciu, ale nie je vylúčené, že sa práve pozeráme na predzvesť francúzskeho Golfu GTE.
Peugeot ukáže v Ženeve modernizovaný hatchback 208. Dizajnové zmeny sprevádza ponuka nového paketu GT Line či GTi by Peugeot Sport. Nové dieselové motory zrazia spotrebu až na tri litre.
Ostrá tristoosmička sa predstavila vo svetovej premiére už vlani na jeseň v Paríži. Peugeot bol však skúpy na detaily. Technické údaje zverejnil až teraz. Na stovku šprintuje 308 GT za 7,5 sekundy. Ale bez posádky.
Od januára do novembra sme na testovacom Peugeote 308 absolvovali viac ako 13-tisíc kilometrov. Redakciu opustil po technickej kontrole a bez akýchkoľvek problémov. Tristoosmička jednoducho rúca predsudky voči francúzskym autám.
Vyzeralo to ako hotová vec, no teraz presakujú na verejnosť informácie, že hybridný systém Hybrid Air, vyžívajúci miesto akumulátorov energiu stlačeného vzduchu, je príliš drahý.
Peugeot predstavil v Paríži avizovanú modernizáciu vlajkovej lode 508. Náskok konkurentov dobieha reprezentatívnejším dizajnom, nasadením nového dotykového rozhrania, ale aj úspornejšími motormi Euro 6. Napokon, na trh sa chystá nový Passat, takže je načase.
Tri motory a ľahká karoséria robia z konceptu Quartz poriadne ostré žihadlo. Šušká sa, že by mohol byť predzvesťou novej štyritisícosmičky.
Na testovanom Peugeote 308 1,6 e-HDi máme od januára za sebou už 10 000 kilometrov. Čím viac ho poznáme, tým viac nás presviedča, že titul európskeho auta roka nezískal náhodou.
Facelift môžu podstúpiť nielen sériové autá, ale dokonca už aj štúdie. Najnovšie to dokazuje Peugeot. Pekinskú štúdiu Exalt privezie totiž do Paríža v novom šate.
Nový Peugeot 308 dostane v Paríži vrcholovú verziu s prívlastkom GT. Okrem benzínu do nej budete môcť tankovať aj naftu. A rozhodnúť sa môžete aj pre kombi SW.