Z tisícok pilotov, ktorí bojovali v bitke o Britániu, žije už len jeden. Aj on si dnes pripomína pamätný deň tejto bitky.
Ukrajinskí piloti dokončili tzv. zoznamovací výcvik na švédskych stíhačkách JAS 39 Gripen. Ide len o prvú fázu výcviku, ktorá neznamená, že letci môžu tieto stroje ovládať samostatne.
Je to ako kombinácia vybíjanej, schovávačky a naháňačky. V hre je bojaschopnosť západných striel dlhého dosahu.
Zmienení nemeckí piloti lietali na stíhačkách Eurofighter a zúčastňovali sa na cvičeniach NATO.
Ako k tragédii došlo, teraz vyšetruje Letecký a námorný vyšetrovací útvar pod ministerstvom dopravy.
Lietadlo Boeing 737 letelo vo výške 11 kilometrov a pred pristávaním malo začať klesať, no keďže piloti spali, nestihli stroj nasmerovať k zostupu a leteli ďalej.
Hovorca leteckej spoločnosti túto chybu opísal ako „omyl pri zostavovaní rozpisu“.
Bývalý vojenský pilot Kamil Glovňa (47) riadil stíhačky MiG-29 dlhé roky. Pri ochrane vzdušného priestoru Slovenska zažil množstvo adrenalínových chvíľ.
Nábor pilotov súvisí s budovaním novej flotily úspornejších lietadiel Boeing 737 MAX.
Lietadlo sa stratilo z radarov počas rutinnej hliadkovacej misie, na ktorú vzlietlo z leteckej základne Tabríz.
Letecká spoločnosť si nechala čas na rozmyslenie, no už po 38 sekundách zavolali späť, že by boli radi, keby lietadlo došlo do cieľovej destinácie.
Ruské ministerstvo obrany potvrdilo, že telá oboch pilotov boli nájdené v havarovanom stroji, s poukazom na to, že letci sa nestihli katapultovať.
Dvaja britskí piloti v pondelok z juhu Anglicka vyrazili na cestu okolo sveta so zrenovovanou stíhačkou Spitfire vyrobenou počas druhej svetovej vojny.
Vyplýva to zo správy šesťčlennej vyšetrovacej komisie.
Tretí je stále nezvestný.
Štrajk sa bude konať v Taliansku, Španielsku, Portugalsku, Belgicku a Holandsku.
Urobí tak v reakcii na haváriu lietadla spoločnosti Germanwings so 150 obeťami na životoch z roku 2015.
Spoločnosť radšej zrušila lety na najfrekventovanejšej trase medzi Írskom a Veľkou Britániou, než aby štrajk zasiahol európske trasy počas dovolenkovej sezóny.
Osvetľovanie pilotov lietadiel laserom či iným jasným svetlom je problémom na letiskách už roky, posledný prípad sa stal len pred niekoľkými týždňami.
Osvetľovanie pilotov počas pristávania môže mať za následok obmedzenie viditeľnosti, počas ktorej je ohrozená bezpečnosť pilota aj osôb na palube lietadla.