Hoci pre mnohých je naftový pohon najlepším riešením pre prevádzku SUV, výrobcovia sú reguláciami nútení nahrádzať dieselové agregáty hybridnými sústavami.
Nová nabíjateľná verzia Rafale urobila veľký krok vpred. Má výkon 300 koní a vďaka solídnej batérií zvládne v elektrickom režime 100 km.
IRIS KOPCSAYOVÁ: Nová metla vraj dobre metie. Nevedno, či na polícii metie dobre, ale metie. Policajti by chceli zmiesť zo stola nákupy bývalého policajného prezidenta Štefana Hamrana.
Je preplňovaný, točí vyše 10 000 otáčok za minútu a spolupracuje s troma elektromotormi. Omráčiť má aj zvukom.
Diesel ako nabíjací hybrid? Tak to sa len tak ľahko nevidí. Vyskúšali sme ako to funguje. V meste elektrina a na diaľnic nafta.
Aj Bentley škrtí emisie. S monštruóznymi 12-valcami definitívne končí. Stačiť mu bude musieť osem.
Oproti predchodcovi má auto o 100 koní vyšší výkon, silnejší spaľovací motor a batériu s vyššou kapacitou. Pritom je však úspornejšie.
Elektrický dojazd vyše 100 km, rýchle nabíjanie a úsporný diesel sú trojkombináciou, ktorá čisté elektromobily posiela na vedľajšiu koľaj.
Dobíjateľné vlajkové lode v segmente SUV z dielne Audi prešli faceliftom, ktorý sa zameral na ich elektrickú zložku. Výsledkom je väčší dojazd čisto na elektrinu.
Elektrifikácia neobchádza ani najpredávanejší model s býkom v logu. Napriek miernemu zlepšeniu v kľúčových dynamických parametroch je novinka skôr verziou z rozumu.
Aktuálna verzia Kugy sa dopredáva, takže ako plug-in hybrid má výborný pomer cena/hodnota.
Plug-in hybridy vypúšťajú oveľa viac emisií preto, lebo ľudia s nimi v reálnej premávke nejazdia tak, ako odborníci predpokladali.
Vlajková loď automobilky DS prešla vlani faceliftom. Čo všetko sa zmenilo?
Cupra Formentor je skvelé auto. Testovaný plug-in hybridný pohon má však pár múch a jeho kúpu by sme dosť zvažovali.
Pre britskú značku je typický vidlicový osemvalec a nízka hmotnosť. Ani ona sa však nevyhýba elektrifikácii, a tak vyvinula šesťvalec, ktorý spolupracuje s elektromotorom.
Najmenšie SUV Mercedesu-Benz je komfortné a kladie veľký dôraz na bezpečnosť. Má však pomerne vysokú spotrebu a malú nádrž.
Tonale vyzerá vynikajúco, dobre jazdí a prekvapilo vnútorným priestorom. Plug-in hybridný pohon nás však o svojich kvalitách úplne nepresvedčil.
Honda CR-V zaujala netradičným, avšak efektívnym riešením pohonu, priestorom v kabíne a dôrazom na kvalitu. Nie je však lacná.
Toto auto vás omráči dizajnom, výkonom aj komfortom. Na čerpacej stanici je ale viac ako striedme. Až sa tomu nechce veriť.
Stellantis odporúča, aby plug-in hybridné Jeepy majitelia nenabíjali a parkovali na otvorenom priestranstve ďalej od iných vozidiel.