Osamostatnená divízia Volva pripravuje po karbónovom plug-in hybridnom kupé Polestar 1 svoj druhý model. Čistý elektromobil Polestar 2 zaútočí priamo na americkú Teslu 3.
Nové severské kupé Polestar 1 je vyrobené prevažne z kompozitných materiálov. Karbón však nie je oceľ. Volvo tak vstupovalo v oblasti bezpečnosti na tenký ľad. Nakoniec však všetko zvládlo.
Divízia Polestar ponúkne majiteľom vozidiel Volvo nový produkt. Softvérová úprava pohonu oboch náprav má priniesť lepšie jazdné vlastnosti na šmykľavých povrchoch. Týka sa aj už vyrobených a predaných áut.
Tak toto asi nik nečakal. Športová divízia Volva Polestar predstavila svoj prvý sériový produkt. Už z neho je jasné, že nepôjde len o deriváty modelov z Göteborgu.
Švédska automobilka si zväčša zakladá na bezpečnosti, pohodlí a ekológii. Nezabúda však ani na priaznivcov športovo ladených automobilov, čo dokazuje limitovanou edíciou modelov S60 a V60 pre rok 2018.
Vyzerá ako bežné Volvo XC60. Dvorný ladič Volva sa však postaral o tuning plug-in hybridného ústrojenstva. Na všetky štyri kolesá tak mieri z dvakrát preplňovaného benzínového dvojlitra a dvoch elektromotorov 421 koní.
Športová divízia Volva sa pohrala s plug-in hybridnou technikou luxusného SUV XC90. A výsledok? Najsilnejšie sériové Volvo všetkých čias. Jeho 310 kW si má pritom pýtať na 100 km len 2,4 litra benzínu.
Je to definitívne. Známy tuner zakotvil definitívne pod krídlami Volva. Ponuka vysokovýkonných verzií švédskych prémiových modelov sa má rýchlo rozrásť. Z Polestaru sa stane čosi ako švédske AMG.