Asociácia PR diskutuje o špecifickom kódexe pre politické kampane, ktorý by vznikol v spolupráci všetkých relevantných asociácií kreatívneho biznisu.
Slovensko čakajú predčasné voľby a očakáva sa, že predvolebná kampaň bude mimoriadne drsná.
Reklama je podľa profesionálov neetická, šíri klamstvo, strach a štiepi spoločnosť.
Niekto sa rozhodol, že vyrobí z Pellegriniho budúceho premiéra, tvrdí Matovič a chce verejnoprávnym a súkromným televíziám určiť, ako obsadzovať politické diskusie.
Podľa zakladateľa Facebooku Zuckerberga tiež zvažujú znížiť množstvo príspevkov s politickým obsahom na domovských stránkach používateľov.
Išlo prevažne o tri desiatky predvolebných reklám, ale aj dve YouTube videá. V jednom z nich strana útočí na Andreja Kisku a hovorí o prílive migrantov.
Zdôvodnil to tým, že spoločnosti pôsobiace v oblasti sociálnych médií poskytujú inzerentom nespravodlivú výhodu pri šírení cielených a zavádzajúcich správ.
ALENA KREMPASKÁ: Systém, v ktorom súkromné finančné dary rozhodujú o tom, kto je zvoliteľný, nemá predsa nič spoločné s férovou politickou súťažou.
PETER JAVŮREK: Prostriedky na politickú reklamu sú peniaze, ktorými úzke skupiny pomáhajú svojim figúrkam dostať sa do povedomia voličov ako politici s programom a ideami.
"Účelom návrhu zákona je tak zjednotiť právnu úpravu vysielania politickej reklamy a diskusných programov počas volebných kampaní v SR," uvádza poslanec NR SR.
Užívateľ, ktorému sa zobrazí reklama, by mal po novom vedieť, kto si ju zaplatil. Politici sa už nebudú môcť ukrývať, sľubuje Facebook.