Strategický trh so surovinami na výrobu čipov ovláda Čína a tá začiatkom júla obmedzila vývoz vzácnych kovov gália a germánia.
Oxford Economics v tomto roku Slovensku predpovedá ďalší pokles výroby automobilov, a to medziročne až o takmer 15 percent.
Prerušenia dodávateľských reťazcov vraj budú v budúcom roku bežné a čakacie doby na niektoré modely zostanú dlhé.
Automobilky sa pripravujú na nedostatok neónu pre mikročipy, paládia pre katalyzátory a niklu pre lítiové batérie. Akútne chýbajú aj elektrické káble.
Kvôli nedostatku polovodičov sa z áut diskrétne vytrácajú niektoré bezpečnostné systémy, high-endové rádiá, ale dokonca aj airbagy.
Predpovede, že situácia s polovodičovými súčiastkami sa začne zlepšovať v priebehu tohto roka, sú neopodstatnené.
Pokles výroby áut v Nemecku bude v tomto roku oveľa radikálnejší, než vo väčšine iných krajín.
Francúzska automobilka Renault aktuálne nie je v najlepšej kondícii, pandémia jej v roku 2020 spôsobila straty vo výške 8 miliárd eur.
To, čo sa aktuálne okolo horčíku deje, je podľa odborníkov "ticho pred búrkou". Tá však temer určite nastane.
Škode chýbajú polovodiče aj autorádia. Preto utlmuje výrobu áut s nižšou pridanou hodnotou a sústredí sa na drahšie modely.
Seat ako prvý vyšiel s pravdou von. Polovodičová kríza je tak vážna, že výrobu musí obmedziť až do polovice budúceho roku.
Najmä prémiové automobilky v súčasnosti predávajú menej áut, zato majú zisky oveľa vyššie. A tento stav by chceli zachovať.
Šéfovia najväčších automobiliek si myslia, že nedostatok polovodičov ich bude trápiť aj celý budúci rok. Ak nie ešte dlhšie.
V 1. polroku sa po celom svete predalo 33,5 milióna áut, čo je len o 11 % menej ako v rovnakom období v roku 2019.
Nedostatok komponentov komplikuje výrobu slovenských automobiliek už niekoľko mesiacov.
Počet áut, ktoré koncern VW zatiaľ tento rok kvôli čipovej kríze nevyrobil, reprezentuje "vyššie šesťciferné číslo".
Odborníci už teraz hovoria, že čipová kríza bude pretrvávať aj v rokoch 2022 a možno aj 2023. Už teraz kvôli nej stúpajú ceny nových áut.
Poskytovatelia operatívneho lízingu sa pripravujú na to, že áut bude stále nedostatok aj v budúcom roku.
Čipová kríza natvrdo zasiahla české fabriky Škody. Prakticky všetky prerušujú výrobu.
Pôvodne analytici pôvodne očakávali, že výroba polovodičov a dopyt po nich sa zladia počas letných mesiacov tohto roka. Mýlili sa.