Porsche pripravuje odpoveď na otázku, ktorú nik nepoložil. Je ňou dobíjateľné Porsche 911. Ani sa nemožno čudovať, že s ním nie je spokojné.
Ikonické Porsche 911 sa elektrifikácii doteraz úspešne vyhýbalo. Lenže nové emisné normy si vyžiadajú zmenu.
Hoci si manuálne prevodovky príliš nerozumejú so supervýkonnými motormi, s emisnými normami a už vôbec nie s asistenčnými systémami, Porsche mení stratégiu.
Po predstavení výkonnejších variantov modelu 911 dostáva konečne priestor aj základná verzia nazývaná Carrera.
Nový Speedster od Porsche sa vracia ku koreňom. Nenájdete v ňom turbo, automat, klimatizáciu ani elektricky ovládanú strechu. No o to viac dá vyniknúť vašim schopnostiam.
Len šesť týždňov po predstavení novej generácie ikonickej deväťstojedenástky prichádza Porsche s otvorenou verziu.
Legendárne Porsche 911 debutovalo v Los Angeles v siedmej generácii. Koncept sa nemení.
V Paríži mal síce červený Speedster prívlastok konceptu, ale do finále nemá ďaleko. Vznikne presne 1 948 exemplárov.
Hybridné Porsche 911 je síce v plánoch automobilky, ale stále v nedohľadne. Zato za Atlantikom si čosi také dopriať môžete. Konverziu ponúka spoločnosť Vonnen. Lacné to však rozhodne nie je.
Autosalón v Paríži sa blíži a Porsche chystá veľkú premiéru. Onedlho ukáže svetu novú generáciu ikonického kupé 911. Na Nürburgringu naplno prebieha testovanie maskovaných prototypov vrátane okruhovej s označením GT3.
Je to už 70 rokov, odkedy sa narodilo prvé Porsche 356. To nemohlo ostať v Zuffenhausene bez povšimnutia. A tak prichádza na scénu spomienka v podobe konceptu 911 Speedster.
Prechod na turbomotory zasiahol prakticky celý výrobný program Porsche. Až na jednu výnimku. Takmer okruhové kupé 911 GT3 RS ostáva verné atmosfére. A po modernizácii je silnejšie ako kedykoľvek predtým.
Ikonické Porsche 911 čaká tento rok generačná výmena. Bude radikálnejšia ako kedykoľvek predtým. Evolučné tvary totiž ukryjú hybridnú technológiu a skoncujú s atmosférickými motormi. Je to dobrá správa?
Po Porsche 911 R tu máme ďalšiu puristickú „limitku“. Tentoraz s turbom. Lepšej dynamike padol za obeť komfort aj zadné sedadlá.
Limitovaná edícia Porsche 911 Turbo S z dielne Porsche Exclusive Manufaktur pridáva na výkone 20 kW. Nie je to veľa, ale stačí to k titulu najrýchlejšieho cestného Porsche 911. Spolu je ich tu totiž 446!
Vyrobiť milión áut jedného typu nemusí niekomu pripadať ako ohromný úspech. Lenže teraz nehovoríme o Corolle či Golfe. Tento míľnik totiž dosiahlo ikonické Porsche 911. Trvalo to 54 rokov.
Tak toto sa naozaj nestáva často. Nielenže ide o extrémne vzácny kúsok z dielne Porsche, z ktorého vzniklo len 51 exemplárov, ale navyše je ako nový. Na povrchu karosérie nájdeme pôvodný ochranný náter!
Aktívna aerodynamika je dôležitá hlavne pre pretekárske špeciály. V súťažnom meraní síl totiž rozhodujú tisíciny sekundy, a preto má každý detail svoj význam. Porsche si však patentovalo podobný prvok aj pre svoju ikonu 911 v civilnom prevedení.
Po štyroch rokoch dostane Porsche 911 GT3 to, čo sa sním spájalo od jeho začiatkov - manuálnu prevodovku. Páni zo Zuffenhausenu priznali chybu. Náprava príde už v Ženeve.
Príchod preplňovaných motorov pod kapotu ikonického Porsche 911 nebol všetkým po vôli. Jedinou možnosťou, ako si dopriať atmosférickú klasiku, ostala verzia GTS. No aj to sa práve zmenilo.