Americký magazín Motor Trend sa rozhodol na vlastnej koži preveriť, ktoré auto akceleruje najbrutálnejšie. Okolo zrýchlenia superšportov vládne totiž veľa mýtov. Ako je to v realite? Víťaza by ste možno netipovali.
Ikonické Porsche 911 je nedotknuteľnou modlou. Všetky revolučné experimenty, ako ho zmeniť či nahradiť, sa skončili katastrofou. Trúfol si naň však Sasha Selipanov. Čo poviete na jeho návrh?
Z masívneho prechodu Porsche na turbomotory a dvojspojkové prevodovky majú priaznivci značky zo Zuffenhausenu vrásky na čele. Toto je však celkom iná káva. Nové 911 R je najľahšou sériovou deväťstojedenástkou obdarenou vysokootáčkovým 6-valcom a 6-stupňovým manuálom.
Porsche vlani v modelovom rade 911 presedlalo na turbomotory. Vyznávačov puristickej klasiky tým ale príliš nepotešilo. Odpustkom by sa mala stať limitovaná séria Porsche 911 R s manuálnou prevodovkou a najmä atmosférickým 6-valcom.
Ak sa povie Porsche, iste si okamžite vybavíte model 911. Práve táto ikona stelesňuje jedinečnú DNA značkyPorsche. Na svete je ju už od roku 1963 a čo je šokujúce, vo svojej koncepcii ostáva prakticky nezmenená. Dokedy?
Po modernizácii Porsche 911Carrera a Carrera S prišli na rad aj vrcholové verzie 911 Turbo a Turbo S. Dobrou správou je, že ostali pri poctivom 6-valci s objemom 3,8 litra. Viac adrenalínu zažijete aj vďaka tolerantnejšej trakčnej kontrole.
Frankfurt definitívne spečatil osud atmosférických boxerov v ikonickom modeli 911. Turba sa bálo aj samotné Porsche. Výsledok je však vraj nad očakávanie.
Popri všetkých vysoko efektívnych a výkonných verziách kupé 911 pripravuje fabrika aj model, ktorého úlohou nebude rýchlosť, ale poriadne zabaviť vodiča.
V Zuffenhausene zvažujú nový plug-in hybridný model. V hľadáčiku je ikona 911. O jej ekoosude sa rozhodne ešte tento rok.
Po vlaňajšej premiére Porsche 911 GTS vo verziách kupé a kabriolet prišla v Detroite na rad čerešnička na torte. Korunu nasadzuje tejto ostrej rodinke nová Targa, a to rovno s pohonom oboch náprav.
V tretej časti štatistík spoľahlivosti sa venujeme najstarším kategóriám vozidiel s vekom od šiestich až do jedenástich rokov. Dokazujú, že s pribúdajúcimi kilometrami na tachometri sa najmenej porúch vyskytuje pri japonských autách.
Modernizovaná deväťstojedenástka sa rozlúči s atmosférickou klasikou. Nahradia ju preplňované motory. Vyplýva to z informácií, ktoré získal britský Autocar.
V tretej časti štatistík spoľahlivosti sa venujeme najstarším kategóriám vozidiel. Opäť dokazujú, že s pribúdajúcimi kilometrami na tachometri sa najmenej porúch vyskytuje pri japonských autách. Výnimkou je Porsche 911.
V Zuffenhausene oprášili pôvodnú koncepciu Targy. Bude mať opäť široký ochranný oblúk, presne ako jej predchodkyňa z roku 1965. Zdanlivo jednoduché riešenie si však vyžiadalo neuveriteľne komplikovaný systém otvárania strechy.
V Zuffenhausene sa rozhodli oprášiť starú dobrú Targu. Niežeby zmizla z ponuky, to nie, ale evolučným vývojom sa z nej stalo v podstate len kupé s posuvným strešným oknom. Nová generácia sa však vráti ku klasike.
Je to len fikcia alebo skutočnosť? Páni zo spoločnosti Brandpowder sa tvária, že postavili kríženca dvoch legiend – Porsche 911 a Citroënu DS. Lenže žiadnu fotografiu skutočného auta sme zatiaľ nevideli.