Vláda pôvodne plánovala dokončiť a rozostavať viac diaľnic. Plánovaný počet rozostavaných kilometrov dobehne PPP obchvatom Bratislavy.
Obchvat Bratislavy a rýchlocestu R7 postaví konzorcium vedené Španielmi. V stredu to schválila vláda. Zmluva by mala byť podpísaná do konca februára.
Výstavba diaľničného obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7 sa bude asi financovať cez verejno-súkromný PPP projekt. Ten je výhodnejší ako práce cez štátny rozpočet.
Výstavba a prevádzka obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 formou PPP je podľa ministra dopravy Jána Počiatk pre štát finančne výhodná.
Ministerstvo financií pripravilo vlastný pohľad na analýzu hodnoty za peniaze projektu D4/R7, teda projektu bratislavského obchvatu.
Tender na koncesiu pre výstavbu a prevádzku obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 z hlavného mesta smerom na Dunajskú Lužnú je uzavretý.
Obchvat Bratislavy a rýchlostnú cestu R7 má postaviť konzorcium Obchvat Nula, ktorý vedú Španieli. Stavba by sa mohla rozbehnúť v prvom polroku tohto roka.
Vyťaženosť súkromnej rýchlostnej cesty vybudovanej a prevádzkovanej v rámci PPP projektu sa naďalej zvyšuje.
Ministerstvo dopravy vyhodnocuje ponuky štyroch medzinárodných konzorcií v tendri o koncesiu na diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7.
Najvýhodnejším variantom pri projekte novej Univerzitnej nemocnice v Bratislave by podľa Inštitútu finančnej politikybola výstavba štátom.
Na Slovensku sa pravdepodobne opäť budú stavať diaľnice zo súkromných peňazí. Podľa ministra Jána Počiatka to môže byť pre štát výhodné.
Bratislavský obchvat D4 a rýchlostná cesta R7 v smere na Dunajskú Stredu budú lacnejšie, ako sa predpokladalo. Konzorcium Nula za výstavbu požaduje 997,53 milióna eur.
O výstavbu a prevádzku veľkého bratislavského obchvatu D4 spolu s rýchlostnou cestou R7 sa zaujímajú štyri konzorciá.
Aktivisti požiadali Najvyšší kontrolný úrad a Európsku investičnú banku, aby preskúmali podmienky PPP projektu pre diaľnicu D4.
Podľa šéfa misie Medzinárodného menového fondu na Slovensku Jamesa Johna by malo Slovensko v tomto období viac investovať do cestnej infraštruktúry.
MARTIN KOVÁČIK: Verejné financie sa dostali do situácie, keď sa pri rozumných investíciách nemusia uskromňovať.
Počas vlád Roberta Fica sa diaľnice stavajú draho a pomaly, myslí si predseda KDH Ján Figeľ.
PETER GANDL: Denne sa presúvajú tisíce občanov z okolitých okresov do Bratislavy a späť.
Ministerstvo dopravy naďalej očakáva, že koncesnú zmluvu s víťazom tendra na výstavbu obchvatu Bratislavy podpíše koncom roka.
Variant PPP projektu pre obchvat Bratislavy a rýchlostnej cesty R7 sa podľa INEKO javí ako výrazne predražený a pre Slovensko veľmi nevýhodný.