Dacia je na Slovensku na 6. mieste v predaji vozidiel s trhovým podielom 4,88 %. To značí 2 302 registrovaných nových áut v 1- polroku.
Absolútnym bestsellerom je na Slovensku tento rok Škoda Octavia. Druhé a tretie miesto patria po prvých 3 kvartáloch modelom Kie.
Absolútnym bestsellerom je na Slovensku Škoda Octavia, VW Golf sa prepadol až na koniec štvrtej desiatky a najlepší francúzsky model je 23.
Na Slovensku je tradične silný predaj kórejských áut a Škody. Ich dominanciu výrazne narúša len jediný model - Toyota Yaris Cross.
Škoda je naďalej na Slovensku najsilnejšou značkou a v januári sa jej darilo. Medzi súkromnými klientmi však pozíciu jednotky prekvapivo stratila.
Z troch topmodelov nižšej strednej triedy sa predalo viac kusov ako zo všetkých ostatných, ktoré do nej patria.
Toyota predala v roku 2022 spolu 10,5 milióna vozidiel a už tretí rok je automobilkou, ktorá predáva najviac áut na svete.
Aj napriek výraznému medziročnému poklesu predaja je kráľom malých áut Fabia a korunným princom Sandero.
Najviac áut predala Škoda, najrýchlejšie rástla francúzska DS a najviac klesol predaj Mitsubishi.
Najpredávanejším autom na Slovensku za rok 2022 je Hyundai i30 a najpredávanejším SUV Kia Sportage.
V nižšej strednej triede dominuje Hyundai i30 pred Kiou Ceed. Vyššej strednej triede kraľuje Superb pred BMW radu 4.
Predaj nových áut na Slovensku sústavne klesá už pol roka.
Letným bestsellerom bola na Slovensku jednoznačne Kia Sportage.
V júli predaj osobných áut medziročne poklesol približne o 20 percent.
Rebríček najpredávanejších áut nižšej strednej triedy na Slovensku ukazuje, že predáva ten, kto má autá.
Za prvý polrok medziročne na Slovensku stúpol predaj áut, avšak iba veľmi mierne. Výsledky za rok 2019 sú naďalej v nedohľadne.
Za prvý polrok predaj áut v Európe medziročne síce stúpol, no nedosiahol predpandémiovú úroveň. Slovensko sa v tomto smere nemá čím chváliť.
Predaj áut na Slovensku medziročne výrazne stúpol, je to však "optický klam".
Prvé tri mesiace boli z hľadiska predaja automobilov naozaj ťažké. Komplikovali ich zatvorené showroomy aj čipová kríza.
V januári klesol medziročne predaj nových áut na Slovensku o viac než polovicu a ani vo väčšine iných krajín to nebolo lepšie.