Stellantis zavrie fabriku Vauxhallu (Oplu) na výrobu dodávok. Nepáči sa mu, že britská vláda núti automobilky predávať stále viac elektromobilov.
Za prvých 10 mesiacov klesol oproti roku 2023 predaj elektromobilov pomerne výrazne, takmer o päť percent.
Celkovo si väčšina modelov medziročne polepšila. Nedarilo sa Tesle Model Y, ktorá je však stále na piatej priečke.
V septembri sa predaj áut v Európe prepadol najvýraznejšie v tomto roku.
Automobilový priemysel v Európe čaká "hororová jeseň". Taká je aspoň predpoveď nemeckého profesora Ferdinanda Dudenhöffera.
V júli sa darilo v Európe hybridom, no predaj elektromobilov naďalej výrazne klesá. V Nemecku medziročne takmer o 37 percent.
Podiel elektromobilov na trhu v máji medziročne klesol, stúpli hybridy a spaľovacie autá sa dostali pod 50 percent.
V tomto roku je medzi tromi značkami, ktoré medziročne v EÚ najviac zvýšili svoj predaj aj čínsky SAIC - vďaka MG. Naďalej výrazne klesajú predaje Jaguaru.
Rumunský hatchback potvrdil trend, že začiatky kalendárnych rokov sú preň veľmi úspešné. Presný opak platí pre americkú Teslu, ktorej Model Y ledva dosiahol na prvú dvadsiatku.
Po decembrovom poklese predaj áut v EÚ opäť rastie. Po obmedzení dotácií vo Francúzsku a Nemecku to nevyzerá s predajom elektromobilov dobre.
Dotácie na elektrifikované autá deformujú trh, to nie je žiadne tajomstvo. V Nemecku sa v decembri predaj plug-in hybridov po ukončení podpory prepadol o vyše 74 percent.
V Nemecku v novembri radikálne klesol dopyt po plug-in hybridoch a elektromobiloch. Naopak, vzrástol po spaľovacích autách.
V októbri po prvýkrát v histórii prekonal kumulatívny predaj elektromobilov predaj áut s naftovými motormi.
Trhový podiel elektromobilov dosiahol v júni v EÚ 15,1 percenta, naftové autá získali 13,4-percentný podiel.
Absolútnymi bestsellermi sú Sandero a Duster, Jogger medziročne stúpol o 130 percent.
Ford sa zbavuje výroby bestsellerov Fiesta a Focus, aby dal priestor elektromobilom, na ktorých však tento rok prerobí tri miliardy.
Veľká čínska automobilka tvrdí, že síce dostala ponuky na kúpu existujúcich európskych fabrík, ale zrejme sa rozhodne stavať "na zelenej lúke".
Šesť značiek zaznamenalo v Európe vo februári trojciferný nárast. Päť z nich bolo čínskych, šiestou Alfa Romeo.
Opel sa z top výrobcu stal v Európe značkou druhej kategórie. Dokonca sa začalo špekulovať o jeho budúcej existencii.
Dacia v januári tohto roku predala viac áut ako Peugeot alebo Kia.