V tomto roku je medzi tromi značkami, ktoré medziročne v EÚ najviac zvýšili svoj predaj aj čínsky SAIC - vďaka MG. Naďalej výrazne klesajú predaje Jaguaru.
Rumunský hatchback potvrdil trend, že začiatky kalendárnych rokov sú preň veľmi úspešné. Presný opak platí pre americkú Teslu, ktorej Model Y ledva dosiahol na prvú dvadsiatku.
Po decembrovom poklese predaj áut v EÚ opäť rastie. Po obmedzení dotácií vo Francúzsku a Nemecku to nevyzerá s predajom elektromobilov dobre.
Dotácie na elektrifikované autá deformujú trh, to nie je žiadne tajomstvo. V Nemecku sa v decembri predaj plug-in hybridov po ukončení podpory prepadol o vyše 74 percent.
V Nemecku v novembri radikálne klesol dopyt po plug-in hybridoch a elektromobiloch. Naopak, vzrástol po spaľovacích autách.
V októbri po prvýkrát v histórii prekonal kumulatívny predaj elektromobilov predaj áut s naftovými motormi.
Trhový podiel elektromobilov dosiahol v júni v EÚ 15,1 percenta, naftové autá získali 13,4-percentný podiel.
Absolútnymi bestsellermi sú Sandero a Duster, Jogger medziročne stúpol o 130 percent.
Ford sa zbavuje výroby bestsellerov Fiesta a Focus, aby dal priestor elektromobilom, na ktorých však tento rok prerobí tri miliardy.
Veľká čínska automobilka tvrdí, že síce dostala ponuky na kúpu existujúcich európskych fabrík, ale zrejme sa rozhodne stavať "na zelenej lúke".
Šesť značiek zaznamenalo v Európe vo februári trojciferný nárast. Päť z nich bolo čínskych, šiestou Alfa Romeo.
Opel sa z top výrobcu stal v Európe značkou druhej kategórie. Dokonca sa začalo špekulovať o jeho budúcej existencii.
Dacia v januári tohto roku predala viac áut ako Peugeot alebo Kia.
Registrácie elektromobilov v Európe v uplynulom roku rástli aj napriek tomu, že trh s novými autami zaznamenal medziročný pokles.
Najviac áut predala Škoda, najrýchlejšie rástla francúzska DS a najviac klesol predaj Mitsubishi.
Tri značky, ktoré medziročne zaznamenali najväčší "zošup" sú Jeep, FIAT a Citroën. Naopak, tromi premiantmi sú Dacia, Toyota a Kia.
Európske automobilky zápasia s krízou. Trh sa na ich úkor snažia obsadiť Číňania.
Európania chcú malé a cenovo dostupné spaľovacie autá, aj keď politici a aj automobilky sa snažia tvrdiť opak.
V tomto roku zatiaľ v Európe najviac "prepadli" značky Volvo, Lexus, Smart a Jaguar. Naopak, darí sa Alpine, Cupre, Dacii a DS.
V prvom kvartáli sa celkom darilo Peugeotu, výrazne si polepšila Toyota Corolla a naozaj prekvapil Ford Puma.