Šesť značiek zaznamenalo v Európe vo februári trojciferný nárast. Päť z nich bolo čínskych, šiestou Alfa Romeo.
Opel sa z top výrobcu stal v Európe značkou druhej kategórie. Dokonca sa začalo špekulovať o jeho budúcej existencii.
Dacia v januári tohto roku predala viac áut ako Peugeot alebo Kia.
Registrácie elektromobilov v Európe v uplynulom roku rástli aj napriek tomu, že trh s novými autami zaznamenal medziročný pokles.
Najviac áut predala Škoda, najrýchlejšie rástla francúzska DS a najviac klesol predaj Mitsubishi.
Tri značky, ktoré medziročne zaznamenali najväčší "zošup" sú Jeep, FIAT a Citroën. Naopak, tromi premiantmi sú Dacia, Toyota a Kia.
Európske automobilky zápasia s krízou. Trh sa na ich úkor snažia obsadiť Číňania.
Európania chcú malé a cenovo dostupné spaľovacie autá, aj keď politici a aj automobilky sa snažia tvrdiť opak.
V tomto roku zatiaľ v Európe najviac "prepadli" značky Volvo, Lexus, Smart a Jaguar. Naopak, darí sa Alpine, Cupre, Dacii a DS.
V prvom kvartáli sa celkom darilo Peugeotu, výrazne si polepšila Toyota Corolla a naozaj prekvapil Ford Puma.
Z "veľkých" európskych značiek sú v pluse len Dacia a Audi. Citroën, Peugeot, Renault aj Škoda sa výrazne prepadli.
Lacné rumunské modely akoby "levitovali" nad priepasťou do ktorej sa prepadá väčšina značiek.
V tomto roku v Európe výrazne stúpa záujem o mild hybridy, elektromobily a LPG. Naopak, plug-in hybridy strácajú na príťažlivosti.
Z hľadiska predaja áut ma EÚ za sebou vôbec najhorší február. A vyzerá to tak, že marec lepší nebude.
Január tohto roku bol podľa združenia ACEA z hľadiska registrácií nových áut v EÚ najhorším januárom v histórii.
V novembri mala v európskom rebríčku Top 10 hneď dvojnásobné zastúpenie rumunská Dacia. Pozrite si podrobné rebríčky.
Pozrite si rebríček 20 najúspešnejších automobilových značiek v Európe a ich predaje za tento rok.
Za prvý polrok predaj áut v Európe medziročne síce stúpol, no nedosiahol predpandémiovú úroveň. Slovensko sa v tomto smere nemá čím chváliť.