Keď nastane kríza, treba najprv situáciu stabilizovať, potom riešiť nadstavbu. Aj keď ide o ekológiu.
Májový pokles predaja áut na Slovensku bol druhý najväčší za posledný rok.
Do prvej desiatky najpredávanejších SUV sveta sa dostala aj Tesla Model Y, polovicu rebríčku tvoria ázijské modely.
Predajcov Mercedesu-Benz čakajú v nasledujúcich rokoch ťažké časy. Automobilka chce prebrať distribučný model Tesly.
Predaj áut po troch nádejných mesiacoch opäť spadol na Slovensku do červených čísiel. Darí sa hlavne "kórejcom".
Lacné rumunské modely akoby "levitovali" nad priepasťou do ktorej sa prepadá väčšina značiek.
Podľa inštitútu CAR sa tento rok predá len 67,6 milióna nových áut. To by bolo približne o milión menej aj v porovnaní s pandemickým rokom 2020.
Boj o prvenstvo na trhu s elektromobilmi pokračuje. Dohnať náskok Tesly by chcela jedna z najväčších automobiliek planéty už o tri roky.
Ruská predajná sieť áut je stavaná na 2 až 2,5 milióna vozidiel. Čo sa stane, keď sa odbyt zníži na tretinu?
Západné sankcie doslova zmrazili ruský automobilový trh. V apríli tam odbyt vozidiel klesol o 84 %!
V rebríčku 15 najpredávanejších malých a mini áut na Slovensku má už len jediné základnú cenu nižšiu ako 10-tisíc eur.
Automobilky nemajú v Európe čo oslavovať. Jedine ak stúpajúci odbyt plug-in hybridov a čistých elektromobilov.
Kým predaj áut s konvenčným pohonom stagnuje alebo klesá, tým ekologickým sa darí.
Čipová kríza a vojna na Ukrajine naďalej decimuje výrobu áut. Najlepšie odolávajú ázijské značky a k tomu lacná Dacia.
Na prvých troch miestach sú ázijské značky, SsangYong Korando zostal tesne za bránami prvej desiatky.
Za prvé tri mesiace tohto roku sú v desiatke najpredávanejších áut na Slovensku s jednou výnimkou len modely Škoda a ázijské značky.
V Stuttgarte zistili, že v Indii výrazne rastie počet milionárov. Chcú tam rozbehnúť biznis s luxusnými autami.
Volkswagen plánuje o 60 percent znížiť počet spaľovacích modelov, predávaných v Európe pod rôznymi koncernovými značkami.
Vo februári sa v Európe predalo najmenej áut za posledných 40 rokov! Zato elektromobily excelovali. Dosiahli rekordný podiel 20 %.
Rok 2021 sa zapíše do dejín ako jeden z ekonomicky najťažších. Prejavilo sa to aj na celosvetových predajoch automobilov.