Americký výrobca elektromobilov v júni doslova valcoval európsky trh. A lekciu „veľkým menám“ dala aj lacná Dacia Sandero.
Za prvý polrok medziročne na Slovensku stúpol predaj áut, avšak iba veľmi mierne. Výsledky za rok 2019 sú naďalej v nedohľadne.
Odborníci už teraz hovoria, že čipová kríza bude pretrvávať aj v rokoch 2022 a možno aj 2023. Už teraz kvôli nej stúpajú ceny nových áut.
Nemecký koncern Daimler potvrdil svoj výhľad týkajúci sa vývoja ziskovej marže v tomto roku.
Motoristi by preto v kúpnej zmluve mali požadovať ustanovenie o tom, že vozidlo nebolo zatopené, aby v rámci reklamácie mohli žiadať finančnú kompenzáciu.
Za prvý polrok predaj áut v Európe medziročne síce stúpol, no nedosiahol predpandémiovú úroveň. Slovensko sa v tomto smere nemá čím chváliť.
Holandsko je laboratóriom toho, čo hrozí celej Európe. Prílišný tlak na elektromobilitu vedie ku kolapsu predaja nových áut.
Zákazníkom nie je ľahostajné, že ceny nových áut stúpajú. Dopyt po „jazdenkách“ už druhý mesiac v poradí výrazne prevyšuje ponuku.
Problém s nezaplateným autom vyriešili ručne a stručne.
To, že predaje áut v Európe pôjdu v máji v medziročnom porovnaní nahor, bolo jasné. Lenže registrácie sa tak či tak nevyrovnali tým spred pandémie.
Nemecké automobilky a predajcovia začali znova ponúkať väčšie zľavy na nové vozidlá.
Za prvý štvrťrok tohto roka si našlo na Slovensku majiteľov 156 čisto elektrických áut.
Predaj áut na Slovensku medziročne výrazne stúpol, je to však "optický klam".
Prevádzky autobazárov museli byť vzhľadom na pandémiu nového koronavírusu zatvorené.
Od konsolidácie má európsky automobilový trh ešte poriadne ďaleko.
Škoda musí z Bieloruska odísť. Sú tam na ňu totiž nahnevaní, dovolila si vraj uraziť celú krajinu.
Prvé tri mesiace boli z hľadiska predaja automobilov naozaj ťažké. Komplikovali ich zatvorené showroomy aj čipová kríza.
V marci v Rakúsku stúpol počet áut predajcami prihlásených na jediný deň takmer o 250 percent. Obchádzajú takto oficiálne katalógové ceny.
Pohľad do štatistík registrácií áut za prvé tri mesiace 2021 pôsobí optimisticky. Ide však len o klam.
Tak dobré predaje, ako mal Rolls-Royce za prvé tri mesiace tohto roku nezažil v celej 116-ročnej histórii.