Predaj elektromobilov je zatiaľ síce dobrý, no objednávky začali výrazne klesať a automobilky začínajú byť z tohto trendu nervózne.
Pozrite si skutočný predaj elektrických áut u nás. Poradie značiek aj modelov. Trhu vládne "tajná" značka.
Predajcom Mercedesu-Benz trvalo v septembri v priemere 82 dní, kým predali modely EQ poháňané batériou, čo je viac ako dvojnásobok oproti 38 dňom BMW.
Najviac elektromobilov v tomto roku v Európe predala Tesla, Škoda je tesne za top 10. Medziročne klesol predaj len Fiatu a Renaultu.
V Británii už od budúceho roku budú musieť automobilky splniť povinné kvóty pri predaji elektromobilov.
Nové environmentálne kritériá sú stanovené tak, aby z nároku na dotácie pri kúpe vylúčili čínske elektromobily, no neohrozili francúzskych výrobcov.
V podpore elektromobility sme na chvoste celej EÚ. Dotácie na podporu kúpy elektrických áut by aspoň čiastočne mohli zmierniť naše zaostávanie.
Nemecký minister dopravy vyhlásil, že elektromobilita zatiaľ necháva priveľa otázok nezodpovedaných a treba sa pozrieť aj na iné alternatívy.
Podľa analýzy budú čínske značky reálnou hrozbou pre európskych výrobcov o 5 až 7 rokov. V najbližšom období ňou bude Tesla.
V nižšej a strednej triede boli elektromobily v roku 2022 drahšie v priemere o 65 až 80 %, vo vyššej triede boli rozdiely približne 13 až 23 %.
Za prvý polrok sa na Slovensku predalo viac ako tisíc elektrických áut, no medzi najpredávanejšími je len zopár značiek.
Trhový podiel elektromobilov dosiahol v júni v EÚ 15,1 percenta, naftové autá získali 13,4-percentný podiel.
Volkswagen chcel byť svetovým lídrom v predaji elektromobilov. V skutočnosti jeho elektromobily už nechcú ani samotní Nemci.
V rebríčku desiatich najpredávanejších elektrických áut na svete v minulom roku je sedem čínskych modelov, dva americké a iba jeden európsky.
Len z elektrickej Tesly Model Y sa v marci predalo v Nórsku trikrát viac kusov, než zo všetkých spaľovacích áut spolu.
Divízia elektromobilov Fordu bude podľa vyjadrenia automobilky zisková najskôr v roku 2026.
Európska únia schválila zákaz predaja nových áut so spaľovacím motorom od roku 2035. Zákazníci sa s tým však nestotožňujú tak, ako by si politici priali.
Ako je možné, že v krajine, ktorá má najvyšší podiel predaja elektrických áut na svete, sa od nich zrazu zákazníci odvrátili?
Aj keď sa na Slovensku o elektromobiloch hovorí veľa, štatistiky ukazujú, že horšie sa predávajú už len autá na CNG a vodík.
Takmer 80 percent nových áut, predaných v Nórsku v roku 2022, boli elektromobily. Jednotkou na trhu sa stala Tesla.