Od zrušenia dotácii na nákup elektromobilov sa v Nemecku nepodarilo dostať registrácie bezemisných áut na pôvodné čísla.
Ak chcú automobilky zvládnuť úspešne prechod k elektromobilom, musia na nich zarábať. Zatiaľ je to naopak.
Elektromobilom sa však nedarilo. Problémom je ukončenie dotačného programu. Spaľovacím autám sa relatívne darilo.
Predaj elektromobilov v poslednom čase celosvetovo viazne. Plné sklady nepredaných elektrických áut majú v Nemecku aj v USA.
Volvo presmeruje peniaze z Polestaru do vývoja vlastných elektromobilov. Polestar bude zachraňovať Geely, najväčší akcionár Volva.
To, čo je pre niekoho odpad, môže byť pre iného poklad. Platí to aj o poškodených Teslách z USA alebo z Kanady. Ich druhý život sa začína často na Ukrajine. A nielen to, batérie z nich končia v dronoch proti okupantom.
Vývoj v Nemecku ukazuje, že bez dotácií sú elektromobily prakticky nepredajné. December bol tragický pre Teslu aj VW.
Finančná podpora nákupu elektrických áut by mohla dosiahnuť v Taliansku až 13 750 eur. Zvýhodnené budú zároveň autá vyrobené v Taliansku.
Ford tlačí na svojich predajcov, aby sa stali súčasťou programu, ktorý ich oprávňuje predávať elektromobily. Tí ale zjavne záujem nemajú.
V Audi sa vymenil šéf, zrejme sa upustí od vstupu do seriálu F1 a výrazne sa šetrí. Navyše sa posúva aj príchod nových elektromobilov.
V Nemecku v novembri radikálne klesol dopyt po plug-in hybridoch a elektromobiloch. Naopak, vzrástol po spaľovacích autách.
Nemecká vládla s okamžitou platnosťou "stopla" dotácie na elektromobily. Výrobcovia ich však budú vyplácať za ňu, inak by ich elektroautá boli takmer nepredajné.
Aj keď bol v novembri predaj plug-in hybridov a elektromobilov rekordný, pre Európu to neplatí. Tam prišlo dokonca k poklesu približne o 3 percentá.
V liste žiadajú predajcovia prezidenta Bidena, aby sa povinné kvóty na predaj elektrických áut zmiernili, respektíve odložili.
Predaj elektromobilov je zatiaľ síce dobrý, no objednávky začali výrazne klesať a automobilky začínajú byť z tohto trendu nervózne.
Pozrite si skutočný predaj elektrických áut u nás. Poradie značiek aj modelov. Trhu vládne "tajná" značka.
Predajcom Mercedesu-Benz trvalo v septembri v priemere 82 dní, kým predali modely EQ poháňané batériou, čo je viac ako dvojnásobok oproti 38 dňom BMW.
Najviac elektromobilov v tomto roku v Európe predala Tesla, Škoda je tesne za top 10. Medziročne klesol predaj len Fiatu a Renaultu.
V Británii už od budúceho roku budú musieť automobilky splniť povinné kvóty pri predaji elektromobilov.
Nové environmentálne kritériá sú stanovené tak, aby z nároku na dotácie pri kúpe vylúčili čínske elektromobily, no neohrozili francúzskych výrobcov.