Je to neudržateľné. Ford síce skončil vlaňajší rok v čiernych číslach, ale elektrická divízia Model e ho ťahá ku dnu.
Podľa Olafa Scholza je jedinou možnosťou ako reštartovať trh s elektromobilmi zavedenie dotácií na ich nákup v celej EÚ.
Nedávno prebehla v médiách správa, že Nórsko bude od tohto roka prvou krajinou, ktorá zakáže predaj áut so spaľovacími motormi. Od reality to už nemá ďaleko.
Ak predajné ciele pri elektromobiloch automobilky nesplnia, hrozia im pokuty až 15-tisíc libier za každé auto predané v nesúlade s predpísaným cieľom.
Reportáž nemeckého magazínu Bild ukazuje, že stávka Volkswagenu na elektrickú kartu bola riskantným krokom.
Okrem veľkého prepúšťania Ford oznámil, že zníži výrobu elektrických modelov Explorer a Capri.
Predaje Audi v Číne sú slabé. Značka ich chce oživiť spoluprácou s čínskym koncernom SAIC a novým modelovým radom bez ikonického loga.
Obe krajiny pripravujú spoločnú výzvu EÚ, aby v roku 2025 zmenila prístup k sankcionovaniu automobiliek, ktoré nepredávajú dostatok elektromobilov.
Dopyt po autách s naftovým motorom rastie vo Veľkej Británii rýchlejšie ako po elektromobiloch. Je to veľký problém. Pokuty sú na spadnutie.
Predaj elektromobilov v auguste medziročne poklesol najviac od roku 2017, čo je rok, v ktorom sa začali viesť oficiálne štatistiky ich predaja.
Lízingové splátky za elektromobily začali radikálne rásť, pretože ich predajná cena pri predaji po ukončení lízingu oproti odhadom lízingoviek výrazne klesla.
Nórsko je raj elektromobilov. A ani sa niet čomu čudovať. Tamojšia vláda ich dotuje z ropy.
V Číne medziročne v júli stúpol predaj elektrifikovaných áut o vyše 20 percent, v Európe takmer o 9 percent klesol.
V 14 krajinách Európskej únie je podiel elektromobilov na ich celkovom vozovom parku pod úrovňou 1 percenta.
V medziročnom porovnaní klesol predaj elektromobilov v Nemecku až o 37 percent, zatiaľ čo predaj áut so spaľovacími motormi o 7 percent stúpol.
Aj keď existujú určité obavy týkajúce sa tempa rastu predaja elektromobilov, globálne údaje ukazujú veľký rast.
V prvom polroku sa v Európskej únii nepodarilo zvýšiť predaj elektrických áut. Ich podiel dokonca medziročne klesol z 12,9 na 12,5 %.
Oznámenie o zatvorení dizajnérskeho centra prišlo len deň potom, ako sa objavila správa o možnom uzavretí továrne Audi v Bruseli. Koncern VW má evidentne vážne problémy.
Volkswagen investoval miliardy do vývoja elektromobilov a tie sa akosi nevracajú. Preto začal tvrdo šetriť.
Šéf Fordu s nezvyklou úprimnosťou priznal, že na elektrických autách jeho automobilka brutálne prerába. Už nechce ďalšie stratové projekty.