Dopyt po autách s naftovým motorom rastie vo Veľkej Británii rýchlejšie ako po elektromobiloch. Je to veľký problém. Pokuty sú na spadnutie.
Predaj elektromobilov v auguste medziročne poklesol najviac od roku 2017, čo je rok, v ktorom sa začali viesť oficiálne štatistiky ich predaja.
Lízingové splátky za elektromobily začali radikálne rásť, pretože ich predajná cena pri predaji po ukončení lízingu oproti odhadom lízingoviek výrazne klesla.
Nórsko je raj elektromobilov. A ani sa niet čomu čudovať. Tamojšia vláda ich dotuje z ropy.
V Číne medziročne v júli stúpol predaj elektrifikovaných áut o vyše 20 percent, v Európe takmer o 9 percent klesol.
V 14 krajinách Európskej únie je podiel elektromobilov na ich celkovom vozovom parku pod úrovňou 1 percenta.
V medziročnom porovnaní klesol predaj elektromobilov v Nemecku až o 37 percent, zatiaľ čo predaj áut so spaľovacími motormi o 7 percent stúpol.
Aj keď existujú určité obavy týkajúce sa tempa rastu predaja elektromobilov, globálne údaje ukazujú veľký rast.
V prvom polroku sa v Európskej únii nepodarilo zvýšiť predaj elektrických áut. Ich podiel dokonca medziročne klesol z 12,9 na 12,5 %.
Volkswagen investoval miliardy do vývoja elektromobilov a tie sa akosi nevracajú. Preto začal tvrdo šetriť.
Šéf Fordu s nezvyklou úprimnosťou priznal, že na elektrických autách jeho automobilka brutálne prerába. Už nechce ďalšie stratové projekty.
Vysoké náklady, zlá infraštruktúra a rušenie dotačných programov na nákup elektromobilov sa začínajú prejavovať.
Od zrušenia dotácii na nákup elektromobilov sa v Nemecku nepodarilo dostať registrácie bezemisných áut na pôvodné čísla.
Ak chcú automobilky zvládnuť úspešne prechod k elektromobilom, musia na nich zarábať. Zatiaľ je to naopak.
Elektromobilom sa však nedarilo. Problémom je ukončenie dotačného programu. Spaľovacím autám sa relatívne darilo.
Predaj elektromobilov v poslednom čase celosvetovo viazne. Plné sklady nepredaných elektrických áut majú v Nemecku aj v USA.
Volvo presmeruje peniaze z Polestaru do vývoja vlastných elektromobilov. Polestar bude zachraňovať Geely, najväčší akcionár Volva.
To, čo je pre niekoho odpad, môže byť pre iného poklad. Platí to aj o poškodených Teslách z USA alebo z Kanady. Ich druhý život sa začína často na Ukrajine. A nielen to, batérie z nich končia v dronoch proti okupantom.
Vývoj v Nemecku ukazuje, že bez dotácií sú elektromobily prakticky nepredajné. December bol tragický pre Teslu aj VW.
Finančná podpora nákupu elektrických áut by mohla dosiahnuť v Taliansku až 13 750 eur. Zvýhodnené budú zároveň autá vyrobené v Taliansku.