Elektromobilom sa však nedarilo. Problémom je ukončenie dotačného programu. Spaľovacím autám sa relatívne darilo.
Predaj elektromobilov v poslednom čase celosvetovo viazne. Plné sklady nepredaných elektrických áut majú v Nemecku aj v USA.
Volvo presmeruje peniaze z Polestaru do vývoja vlastných elektromobilov. Polestar bude zachraňovať Geely, najväčší akcionár Volva.
To, čo je pre niekoho odpad, môže byť pre iného poklad. Platí to aj o poškodených Teslách z USA alebo z Kanady. Ich druhý život sa začína často na Ukrajine. A nielen to, batérie z nich končia v dronoch proti okupantom.
Vývoj v Nemecku ukazuje, že bez dotácií sú elektromobily prakticky nepredajné. December bol tragický pre Teslu aj VW.
Finančná podpora nákupu elektrických áut by mohla dosiahnuť v Taliansku až 13 750 eur. Zvýhodnené budú zároveň autá vyrobené v Taliansku.
Ford tlačí na svojich predajcov, aby sa stali súčasťou programu, ktorý ich oprávňuje predávať elektromobily. Tí ale zjavne záujem nemajú.
V Audi sa vymenil šéf, zrejme sa upustí od vstupu do seriálu F1 a výrazne sa šetrí. Navyše sa posúva aj príchod nových elektromobilov.
V Nemecku v novembri radikálne klesol dopyt po plug-in hybridoch a elektromobiloch. Naopak, vzrástol po spaľovacích autách.
Nemecká vládla s okamžitou platnosťou "stopla" dotácie na elektromobily. Výrobcovia ich však budú vyplácať za ňu, inak by ich elektroautá boli takmer nepredajné.
Aj keď bol v novembri predaj plug-in hybridov a elektromobilov rekordný, pre Európu to neplatí. Tam prišlo dokonca k poklesu približne o 3 percentá.
V liste žiadajú predajcovia prezidenta Bidena, aby sa povinné kvóty na predaj elektrických áut zmiernili, respektíve odložili.
Predaj elektromobilov je zatiaľ síce dobrý, no objednávky začali výrazne klesať a automobilky začínajú byť z tohto trendu nervózne.
Pozrite si skutočný predaj elektrických áut u nás. Poradie značiek aj modelov. Trhu vládne "tajná" značka.
Predajcom Mercedesu-Benz trvalo v septembri v priemere 82 dní, kým predali modely EQ poháňané batériou, čo je viac ako dvojnásobok oproti 38 dňom BMW.
Najviac elektromobilov v tomto roku v Európe predala Tesla, Škoda je tesne za top 10. Medziročne klesol predaj len Fiatu a Renaultu.
V Británii už od budúceho roku budú musieť automobilky splniť povinné kvóty pri predaji elektromobilov.
Nové environmentálne kritériá sú stanovené tak, aby z nároku na dotácie pri kúpe vylúčili čínske elektromobily, no neohrozili francúzskych výrobcov.
V podpore elektromobility sme na chvoste celej EÚ. Dotácie na podporu kúpy elektrických áut by aspoň čiastočne mohli zmierniť naše zaostávanie.
Nemecký minister dopravy vyhlásil, že elektromobilita zatiaľ necháva priveľa otázok nezodpovedaných a treba sa pozrieť aj na iné alternatívy.