Podľa analýzy budú čínske značky reálnou hrozbou pre európskych výrobcov o 5 až 7 rokov. V najbližšom období ňou bude Tesla.
V nižšej a strednej triede boli elektromobily v roku 2022 drahšie v priemere o 65 až 80 %, vo vyššej triede boli rozdiely približne 13 až 23 %.
Za prvý polrok sa na Slovensku predalo viac ako tisíc elektrických áut, no medzi najpredávanejšími je len zopár značiek.
Trhový podiel elektromobilov dosiahol v júni v EÚ 15,1 percenta, naftové autá získali 13,4-percentný podiel.
Volkswagen chcel byť svetovým lídrom v predaji elektromobilov. V skutočnosti jeho elektromobily už nechcú ani samotní Nemci.
V rebríčku desiatich najpredávanejších elektrických áut na svete v minulom roku je sedem čínskych modelov, dva americké a iba jeden európsky.
Len z elektrickej Tesly Model Y sa v marci predalo v Nórsku trikrát viac kusov, než zo všetkých spaľovacích áut spolu.
Divízia elektromobilov Fordu bude podľa vyjadrenia automobilky zisková najskôr v roku 2026.
Európska únia schválila zákaz predaja nových áut so spaľovacím motorom od roku 2035. Zákazníci sa s tým však nestotožňujú tak, ako by si politici priali.
Ako je možné, že v krajine, ktorá má najvyšší podiel predaja elektrických áut na svete, sa od nich zrazu zákazníci odvrátili?
Aj keď sa na Slovensku o elektromobiloch hovorí veľa, štatistiky ukazujú, že horšie sa predávajú už len autá na CNG a vodík.
Takmer 80 percent nových áut, predaných v Nórsku v roku 2022, boli elektromobily. Jednotkou na trhu sa stala Tesla.
Volkswagen chce prekvapivo znižovať kapacitu batérií, vďaka čomu by mohli byť elektromobily lacnejšie a dostupnejšie.
Podľa britských politikov je elektromobilov už dosť, ďalšiu nadštandardnú podporu už nepotrebujú.
Elektromobilom sa darí len tam, kde ich dotujú. Inak je ich podiel tragicky nízky. Pozrite si najnovší rebríček.
Pozrite sa, ktoré luxusné značky ovládli americký automobilový trh a ktoré elektromobily sú tam najpredávanejšie.
BYD patrí k najväčším predajcom elektromobilov na svete.
Ak sa cena základných elektromobilov nedostane pod 25-tisíc eur a ich predaj sa v dohľadnom čase predaj nerozbehne masovo, mnohým automobilkám hrozí krach.
Ešte pred pár mesiacmi Nemecko plánovalo zníženie dotácií na elektromobily. Teraz je všetko naopak.
Kým predaj áut s konvenčným pohonom stagnuje alebo klesá, tým ekologickým sa darí.