Bestsellermi medzi rodinnými jazdenými autami v jednotlivých kategóriách sú Octavia kombi, Hyundai Tucson, VW Touran a Ford Toureo.
Ceny jazdených áut na Slovensku medziročne stúpli o 22 percent, znížil sa však ich priemerný vek a aj počet najazdených kilometrov.
Priemerné jazdené auto má 10,3 roku, najazdených 172-tisíc kilometrov a stojí 8 300 eur.
Najpredávanejším kombi je na Slovensku Octavia a v kategórii MPV sú najviac inzerované volkswageny.
Od apríla tohto roku si ojazdené autá ponúkané na Slovensku držia hodnotu a nedražejú. Je tu však výnimka.
Možno vás to prekvapí, ale Slovensko patrí ku krajinám s vôbec najvyššou dôverou k predajcom jazdených áut.
Pokles cien novších jazdených áut na Slovensku dosahuje takmer 8 percent. Je to však pravdepodobne len krátkodobý výkyv.
Predaje jazdených áut raketovo stúpajú. Dôvodom je hlavne nedostatok nových.
Trh s "jazdenkami" už dlhodobo ovplyvňuje koronavírus, čipová kríza a teraz aj vojna na Ukrajine. Vkus zákazníkov sa ale nezmenil.
Stáčanie odometrov nie je minulosťou. Tento výnosný podvod stále láka neserióznych predajcov.
Ceny jazdených áut rastú už tretí rok po sebe. Navyše ponuka na trhu je pomerne oklieštená.
Na trhu chýbajú nové aj jazdené autá. Mnohí preto volia ich nákup online. Má to však svoje úskalia.
Po niekoľkomesačnom poklese a stagnácii trh s jazdenými autami v októbri zažil mierne oživenie.
Najviac jazdených áut dovážame z Česka a Nemecka. O autá z Rakúska alebo Holandska nie je až tak veľký záujem.
Sedemdesiat percent inzerovaných jazdených áut v celej Európe nevyhovuje technickým štandardom. Vyplýva to z analýzy spoločnosti Carvago.
Na Slovensku stúpa záujem o SUV, ponuka sa však zužuje. Pri sedanoch zas výrazne stúpa ich vek a aj najazdené kilometre.
Letnými bestsellermi boli v Česku a na Slovensku Octavie, v Poľsku kraľovala Astra.
Jazdených áut na Slovensku pribudlo, ich ceny však zatiaľ neklesajú, skôr naopak.
Zákazníkom nie je ľahostajné, že ceny nových áut stúpajú. Dopyt po „jazdenkách“ už druhý mesiac v poradí výrazne prevyšuje ponuku.
Po rozdelení štátu sa pravidlá pre prihlasovanie áut v Česku postupne zjednodušovali, na Slovenku komplikovali.