Ešte pred niekoľkými rokmi bol nespochybniteľnou jednotkou európskych predajov Volkswagen Golf. Turbulentné časy však hýbu automobilovým trhom ako nikdy predtým.
Čipová kríza a vojna na Ukrajine naďalej decimuje výrobu áut. Najlepšie odolávajú ázijské značky a k tomu lacná Dacia.
Celosvetová pandémia ochorenia COVID-19 sa ešte zďaleka neskončila, no zdá sa, že automobiloví výrobcovia sa už dokázali novej situácii prispôsobiť.
Výrobcovia áut nemali vlani v Európe čo oslavovať, na popularite triedy SUV to však nič nezmenilo.
Nižšia stredná trieda je stále najpopulárnejším európskym segmentom. To sa za posledné dve dekády nezmenilo. Zato pozície značiek v Európe áno.
Európske predaje nových áut v máji stúpli, stále sú však ďaleko od predpandemickej úrovne.
V apríli vzrástli v medziročnom porovnaní registrácie áut v Európe o neuveriteľných 292,15 %!
Február poriadne zamával rebríčkom najpredávanejších áut v Európe. Zdá sa, že niekdajšia ikona Európy stráca dych.
Po ťažkom pandemickom roku by automobiloví výrobcovia potrebovali vzpruhu. Tá sa však nekoná.
Začiatkom leta sa zdalo, že automobilový priemysel je z najhoršieho vonku.
Automobilový trh sa ešte nestihol spamätať z jarného lockdownu a augustové čísla naznačujú, že bude ešte horšie.
Končí sa kríza predaja áut? Júlové čísla tomu nasvedčujú. Siedmy mesiac bol v porovnaní s tým vlaňajším len o štyri percentá slabší.
Predaje nových áut na Slovensku zažívajú oživenie.
Za prvý polrok sa v krajine ale predalo o 22,4 % menej áut ako v rovnakom období vlaňajška.
Marcové štatistiky predaja áut v Európe zaznamenali rekordný pokles. Tesla Model 3 si však koronakrízu nevšímala. Je druhým najpredávanejším autom.
Predajcovia áut v stredu otvorili svoje predajne.
Február znamenal pre automobilový trh v Číne drastický pád. Ľudia sa boja vstúpiť do showroomov.
Je Holandsko krajina s obyvateľmi, ktorí si uvedomujú klimatickú krízu natoľko, že dajú prednosť kúpe drahých elektromobilov pred autami so spaľovacím motorom? Ani náhodou.
Koncernu PSA sa nedarilo ani v Číne, ani v Európe.
Dieselgate je zažehnaný, budúcnosť má byť podľa VW elektrická.