Hyundai nenechá na konkurencii suchú ani jedinú nitku. Použije prevodovku ako v Porsche.
Nový súper Jeepu Wrangler šokuje v mnohých smeroch. Obyčajná dokonca nie je ani jeho manuálna prevodovka.
Len nedávno ukázal Hyundai vo vynovených modeloch i30 a i20 manuálnu prevodovku iMT s elektronicky ovládanou spojkou. V prípade SUV Venue však pôjde ešte ďalej.
Súčasné automatické prevodovky radia prevodové stupne na základe aktuálnych podmienok. Niekedy to ale nestačí.
Nová automatická prevodovka Hyundaiu, určená pre hybridy, skracuje čas radenia stupňov až o 0,5 sekundy. A pritom je celý proces jemnejší. Predstaví sa v Sonate.
Volkswagen predstavuje novú 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Nasadí ju najprv v modernizovanom Passate. Nasledovať však bude celé spektrum koncernových modelov vrátane Škody, Audi a Seatu.
Je pravda, že elektromobily nepotrebujú viacstupňové prevodovky? Nemecký expert, spoločnosť ZF Friedrichshafen, si to nemyslí. Predstavuje prvú sériovú dvojstupňovú „skriňu“ určenú výhradne pre elektrické autá.
Zázračná prevodovka Light Speed Transmission (LST) radí "rýchlosťou svetla" a je až o 55 % ľahšia.
Nemecká spoločnosť verí, že plug-in hybridy majú väčší potenciál, než si mnohí myslia.
Výsledky projektu Kortež, ktorého korunou je nová prezidentská limuzína Aurus Senat, chcú ponúknuť renomovaným značkám.
Spoločnosť Kreisel Electric sa v minulosti zviditeľnila prestavbami Škody Yeti, Mercedesu G či Hummeru H1 na elektrický pohon. Vždy s cieľom ukázať nové technológie. A teraz pridáva elektrické Porsche 910, na ktorom demonštruje nový dvojstupňový automat.
Honda nafte príliš nefandí. O dieselový motor príde zakrátko aj jej populárne CR-V. Civic je však výnimkou. Nielenže dostal nedávno nový naftový agregát 1,6 i-DTEC, ale teraz k nemu automobilka pridá po prvýkrát v histórii automatickú prevodovku.
Koncern PSA končí spoluprácu s japonským dodávateľom prevodoviek Aisin. Nové modely Peugeotu, Citroënu, DS a Opelu prepriahnu na automaty spoločnosti Punch Powertrain, ktorá je v rukách čínskych vlastníkov.
Myslíte si, že manuálne prevodovky už nie je možné zlepšiť. Toyota má iný názor. Jej manuál vás ochráni pred zlým radením a navyše bude šetriť palivo.
Projekt 10-stupňovej prevodovky DSG skončil v koši. Volkswagen má však náhradu. Prevodovka Vario-Drive má byť lepšia a lacnejšia. Vystačí si so štyrmi pevnými prevodmi. V skutočnosti ich ale bude oveľa viac.
Premiéra druhej generácie Dustera je za rohom. Rumunská automobilka však stále inovuje tú prvú. Jedno z najpopulárnejších SUV v Európe dostalo na rozlúčku dvojspojkovú prevodovku EDC.
Možno sa to zdá trochu bláznivé, ale americký koncern GM už s technologickou univerzitou v Michigane pracuje na 11-stupňovej prevodovke s troma spojkami. Bude neuveriteľne rýchla a dokáže preskočiť hneď niekoľko stupňov.
Rodina úplne novej generácie motorov Ingenium sa po naftovom 4-valci rozrastá aj o benzínové verzie. Britský výrobca sľubuje výkon, ktorý sa má pohybovať 20 % nad konkurenciou.
Kia predstavuje už druhú automatickú prevodovku s ôsmimi stupňami. Na rozdiel od tej pôvodnej zamieri do menších modelov s predným náhonom.
Najvýkonnejšia verzia Camara sa má stať prvým autom v histórii, ktoré použije 10-stupňovú automatickú prevodovku. Samozrejme, ak mu prvenstvo „nevyfúkne“ Ford s jeho pikapom F-150. Hydra-Matic vyvíjali totiž spoločne.