Oprava prevodovky môže zruinovať váš rozpočet. Najmä potom, čo na aute skončí garancia výrobcu. Môžete však tomu predísť.
Spolu s novým 12-valcovým superšportom Revuelto, predstavilo Lamborghini aj novú prevodovku.
Sú manuálne prevodovky naozaj na vymretie? V Európe asi áno, ale za Atlantikom sa dejú neuveriteľné veci.
Písal sa rok 2002. VW predstavil dovtedy najsilnejší Golf R32. A spolu s ním aj revolučnú dvojspojkovú prevodovku.
Manuálne prevodovky sa v nových generáciách modelov Passat a Tiguan už neobjavia.
Dnešné elektromobily si síce vystačia s jediným prevodom, do budúcnosti sa to ale určite zmení.
Manuálne prevodovky boli a sú v Európe čímsi celkom prirodzeným. No čoskoro sa stanú minulosťou.
Kanadská spoločnosť pracuje na originálnej prevodovke pre elektrické autá. Dojazd má zvýšiť o 15 %.
Hyundai nenechá na konkurencii suchú ani jedinú nitku. Použije prevodovku ako v Porsche.
Nový súper Jeepu Wrangler šokuje v mnohých smeroch. Obyčajná dokonca nie je ani jeho manuálna prevodovka.
Len nedávno ukázal Hyundai vo vynovených modeloch i30 a i20 manuálnu prevodovku iMT s elektronicky ovládanou spojkou. V prípade SUV Venue však pôjde ešte ďalej.
Súčasné automatické prevodovky radia prevodové stupne na základe aktuálnych podmienok. Niekedy to ale nestačí.
Nová automatická prevodovka Hyundaiu, určená pre hybridy, skracuje čas radenia stupňov až o 0,5 sekundy. A pritom je celý proces jemnejší. Predstaví sa v Sonate.
Volkswagen predstavuje novú 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Nasadí ju najprv v modernizovanom Passate. Nasledovať však bude celé spektrum koncernových modelov vrátane Škody, Audi a Seatu.
Je pravda, že elektromobily nepotrebujú viacstupňové prevodovky? Nemecký expert, spoločnosť ZF Friedrichshafen, si to nemyslí. Predstavuje prvú sériovú dvojstupňovú „skriňu“ určenú výhradne pre elektrické autá.
Zázračná prevodovka Light Speed Transmission (LST) radí "rýchlosťou svetla" a je až o 55 % ľahšia.
Nemecká spoločnosť verí, že plug-in hybridy majú väčší potenciál, než si mnohí myslia.
Výsledky projektu Kortež, ktorého korunou je nová prezidentská limuzína Aurus Senat, chcú ponúknuť renomovaným značkám.
Spoločnosť Kreisel Electric sa v minulosti zviditeľnila prestavbami Škody Yeti, Mercedesu G či Hummeru H1 na elektrický pohon. Vždy s cieľom ukázať nové technológie. A teraz pridáva elektrické Porsche 910, na ktorom demonštruje nový dvojstupňový automat.
Honda nafte príliš nefandí. O dieselový motor príde zakrátko aj jej populárne CR-V. Civic je však výnimkou. Nielenže dostal nedávno nový naftový agregát 1,6 i-DTEC, ale teraz k nemu automobilka pridá po prvýkrát v histórii automatickú prevodovku.