Spoločnosť Kreisel Electric sa v minulosti zviditeľnila prestavbami Škody Yeti, Mercedesu G či Hummeru H1 na elektrický pohon. Vždy s cieľom ukázať nové technológie. A teraz pridáva elektrické Porsche 910, na ktorom demonštruje nový dvojstupňový automat.
Honda nafte príliš nefandí. O dieselový motor príde zakrátko aj jej populárne CR-V. Civic je však výnimkou. Nielenže dostal nedávno nový naftový agregát 1,6 i-DTEC, ale teraz k nemu automobilka pridá po prvýkrát v histórii automatickú prevodovku.
Koncern PSA končí spoluprácu s japonským dodávateľom prevodoviek Aisin. Nové modely Peugeotu, Citroënu, DS a Opelu prepriahnu na automaty spoločnosti Punch Powertrain, ktorá je v rukách čínskych vlastníkov.
Myslíte si, že manuálne prevodovky už nie je možné zlepšiť. Toyota má iný názor. Jej manuál vás ochráni pred zlým radením a navyše bude šetriť palivo.
Projekt 10-stupňovej prevodovky DSG skončil v koši. Volkswagen má však náhradu. Prevodovka Vario-Drive má byť lepšia a lacnejšia. Vystačí si so štyrmi pevnými prevodmi. V skutočnosti ich ale bude oveľa viac.
Premiéra druhej generácie Dustera je za rohom. Rumunská automobilka však stále inovuje tú prvú. Jedno z najpopulárnejších SUV v Európe dostalo na rozlúčku dvojspojkovú prevodovku EDC.
Možno sa to zdá trochu bláznivé, ale americký koncern GM už s technologickou univerzitou v Michigane pracuje na 11-stupňovej prevodovke s troma spojkami. Bude neuveriteľne rýchla a dokáže preskočiť hneď niekoľko stupňov.
Rodina úplne novej generácie motorov Ingenium sa po naftovom 4-valci rozrastá aj o benzínové verzie. Britský výrobca sľubuje výkon, ktorý sa má pohybovať 20 % nad konkurenciou.
Kia predstavuje už druhú automatickú prevodovku s ôsmimi stupňami. Na rozdiel od tej pôvodnej zamieri do menších modelov s predným náhonom.
Najvýkonnejšia verzia Camara sa má stať prvým autom v histórii, ktoré použije 10-stupňovú automatickú prevodovku. Samozrejme, ak mu prvenstvo „nevyfúkne“ Ford s jeho pikapom F-150. Hydra-Matic vyvíjali totiž spoločne.
Robotizované prevodovky majú množstvo nevýhod. Radia však ako automaty, a pritom sú neporovnateľne lacnejšie. Na túto strunu chce zahrať aj Opel. Modernému imidžu novej Astry to ale sedieť príliš nebude.
Je deväť či desať prevodových stupňov málo? Zdá sa, že pre americký Ford áno. Vážne uvažuje nad prevodovkou s jedenástimi stupňami. Má ju patentovanú.
Kia dobieha technologický náskok konkurentov. Po preplňovanom trojvalci 1,0 T-GDI prichádza na rad aj dvojspojková prevodovka 7DCT.
Nemecký prevodovkový „kráľ“, spoločnosť ZF, plánuje veľkú ofenzívu v oblasti elektromobilov. Tvrdí, že troj- až štvor-stupňové prevodovky by mohli zlepšiť zrýchlenie a najmä predĺžiť dojazd.
Súčasné elektromobily používajú len jediný prevodový pomer. Bosch je však presvedčený, že viacstupňové prevodovky by dokázali zvýšiť efektivitu a dojazd elektrických áut. A vyvíja rovno automat.
Do roku 2020 chce Volkswagen zvýšiť účinnosť svojich pohonných reťazcov o 15 %. Pomôcť má aj nová 10-stupňová dvojspojková prevodovka.
Vynovený Mercedes-Benz triedy E sme si vyskúšali už koncom minulého roka. Na svoje najväčšie eso, 9-stupňovú prevodovku 9G-Tronic, si však musel ešte chvíľu počkať. No stálo to za to.
Americký Nissan čelí tvrdej kritike zo strany majiteľov vozidiel vybavených kontinuálnou prevodovkou XTronic CVT. Nie je to maličkosť. Ponúka ju totiž vo veľkom počte modelov.
Vývoj čínskych automobiliek napreduje. Značka Landwind príde v modeli SUV X5 s prvým autorským 8-stupňovým automatom.