DAMAS GRUSKA: Bratislava mala voľakedy funkciu hlavného dopravného inžiniera i príslušnú inštitúciu. Zrušili sa, dopravné problémy však ostali. Nedajú sa „okolobežkovať“.
Bratislava vybrala 17 miliónov na parkovnom. Stavajú za ne parkovacie domy, záchytné parkoviská aj infraštruktúra. Kde presne a za koľko?
ČLÁNOK BOL AKTUALIZOVANÝ. Električka do Petržalky je konečne blízko prevádzky. Po rokoch čakania spojí centrum s Petržalkou už v závere júla. Stavba však nie je úplne hotová.
DAMAS GRUSKA: Ešte za starého režimu si vtedajší mestskí plánovači uvedomovali potrebu výkonného dopravného systému.
PAVLÍNA VALOVIČOVÁ: Matúš Vallo ustrnul v malých mestských zásahoch, na veľké zásahy nemá odvahu a nedokázal tak prekročiť svoj tieň. Zostal aktivistom.
PAVLÍNA VALOVIČOVÁ: Komunistická strana tiež presadzovala nový spôsob vyjadrovania sa, pretože jazyk je silným znakom identity. Presadzovala svoje pojmy a názvoslovia.
PAVLÍNA VALOVIČOVÁ: Primátor Vallo kritiku označuje za šírenie smeráckych lží či konšpirácií. No často ju formulujú jeho bývalí voliči a spolupracovníci.
PAVLÍNA VALOVIČOVÁ: Dnes má primátor Vallo a jeho klub poslancov koalície Team Bratislava, PS s SaS na rováši veľmi kontroverzné rozhodnutia.
Dunajská ulica sa zjednosmerní, v lokalite pribudne nová cyklotrasa a zmení sa aj križovatka Mlynských nív a Karadžičovej.
Plním tak svoj sľub, že do Vianoc tá jazda prebehne, povedal Vallo.
DAMAS GRUSKA: Konfrontácia mediálneho obrazu a sľubov s realitou je v Bratislave dosť smutná. Mesto na to začne skôr či neskôr doplácať.
Dopravný inšpektorát skonštatoval najmä nutnosť zmeny vodorovného dopravného značenia a doplnenie zvislého dopravného značenia.
Široké jazdné pruhy podľa bratislavského primátora zbytočne navádzajú vodičov k rýchlej a nebezpečnej jazde, preto ich vraj treba zúžiť.
Primátor Bratislavy obhajuje problematické cyklopruhy na nábreží spôsobom, ktorý pripomína vtip.
Ide o nevyhnutný krok, aby si Bratislava dokázala zachovať základné štandardy, uviedol Vallo.
Ide o reakciu na mimoriadne tragickú nehodu, ktorá sa tam stala pred rokom a prišlo pri nej o život 5 mladých ľudí.
V regulovaných zónach je totiž možné parkovať len na vyznačených parkovacích miestach.
Rozhovor s kandidátom na bratislavského primátora Matúšom Vallom.
Obyvatelia mesta už 20 rokov počúvajú sľuby, že sa so vstupnou bránou do hlavného mesta bude niečo robiť.
Pred novou budovou SND by mali stavať električkovú trať, ak to nebude mať negatívny vplyv na divadlo.