Prvá časť hry je ako filmová groteska, nasleduje výjav ako keby z ochotníckeho divadla, pasáž vo forme koncertu zo 70. rokov, je tam aj diskoguľa, a záver patrí monodráme dámy v načechraných šatách. Diváci v tejto zmäti tápu.
Divadelná hra Viliama Klimáčka v Divadle Aréna je vynikajúcou kolážou našich dejín. Aj vďaka hereckému koncertu Milana Ondríka.
Po páde komunistického režimu v našej krajine sa mohlo zdať, že román Georgea Orwella 1984 o autokracii totalitarizmu bude nanajvýš neaktuálny. Súčasné politické dianie však hovorí o opaku. Presne ako inscenácia v martinskom divadle.
V Bakchantkách ide o súmrak istej fázy civilizácie, hra je aj o tom, že v každej spoločnosti prichádza ku krízam, že ani demokracia nie je zárukou, že všetko bude dokonalé a navždy.
Katolícky kňaz, ktorý sa v mene svojho ideálu spojil s fašistami, je najtragickejšou postavou slovenských dejín.
Zhýralý psychiater doktor Prentice už pri prijímacom pohovore netají záujem o sex s mladou ženou. V dôvernej situácii ich vyruší jeho neurotická manželka...
"Spomínajme na predkov, ale teraz berme to najlepšie zo Západu," presviedča Sventopulk Rastica. V novej inscenácii SND Mojmír II. alebo Súmrak ríše.
Keď sa cirkev zmietaná krízou už len zúfalo oháňa pastierskymi listami a keď ani liberalizmus neprináša pocit slobody, je hra o strate identity nanajvýš aktuálna.