Bezpečnosť v doprave by mala byť vždy na prvom mieste. Najviac ochrany pritom potrebujú najzraniteľnejší účastníci premávky. Ich viditeľnosť v tme je závislá od reflexných prvkov.
S kratšími dňami pribúdajú nehody, pri ktorých v tme auto zachytí chodca. Či má vodič šancu zareagovať si pozrite vo videu z rýchlostnej cesty R1.
Aj v Poľsku či Maďarsku musia chodci povinne používať reflexné prvky na určitých miestach, v Česku táto povinnosť platí až od januára tohto roku.
Osveta, aby ľudia nosili reflexné prvky, je neúčinná, tvrdí dopravná psychologička Elena Pipišková.
Číslo, ktoré mrazí. Až 80 chodcov prišlo vlani o život na slovenských cestách, čo je najviac za posledných päť rokov. A to nielen svojou vinou, ale najmä vinou vodičov.
MARTIN KRNO: Hustá hmla, tma už podvečer. Po celom Slovensku. Ľudia sa vracajú z roboty a z nákupov na víkend. Koľkí z nich majú reflexné prvky? Málokto.
Ignorujú reflexné prvky aj priechody pre chodcov. Polícia varuje, že počet usmrtených chodcov a cyklistov stúpa.
Neuvedomujú si, ako riskujú. Mnohí chodci či cyklisti stále podceňujú nosenie reflexných prvkov.
Prilby budú povinné pre mladých lyžiarov aj snoubordistov. Deti do 15 rokov budú musieť mať na sebe reflexný odev alebo reflexné prvky.
Dbajte o to, aby bola vaša ratolesť počas pobytu vonku dobre viditeľná.
Trafiky, army shopy, čerpacie stanice aj zdravotnícke potreby. Aj tieto predajne dnes ponúkajú svietiace pásky, prívesky či nálepky.
Pokuty za niektoré dopravné priestupky by mali byť nižšie o 16 percent, základná sadzba pokút sa zníži zo 60 na 50 eur.
Policajti v Bratislavskom kraji si v pondelok posvietia na dodržiavanie pravidiel cestnej premávky.