„Prečo nemá Volga ruský volant?,“ pýtal sa zodpovedných rozrušený ruský premiér Michail Mišustin. Odpoveď je jednoduchá.
Po útoku Ruska na Ukrajinu sa európske, japonské a kórejské automobilky stiahli z ruského trhu. Prestali tam autá predávať, dovážať aj vyrábať. Číňania nie.
Mladí Rusi buď bojujú na Ukrajine, alebo utiekli pred povolávacími rozkazmi. Fabrikám začínajú chýbať zamestnanci. Platí to aj o ruskom AvtoVaze.
Po prvom kvartáli sa v Rusku predalo viac áut z Číny než z dominantnej a najpopulárnejšej domácej značky, ktorou je Lada.
V prvej trojke sú aktuálne v Rusku už dve čínske značky. Z prvej desiatky tvoria rovnú polovicu. Bestsellerom je však Lada Granta.
Najpredávanejším autom v Rusku sa stala Lada Granta, najúspešnejšou automobilkou Lada pred kórejskýkými koncermi Kia a Hyundai.
Z Ruska odchádza jedna veľká zahraničná automobilka za druhou. Sme zvedaví, kto posledný "zhasne svetlo".
Hovorilo sa, že ruský závod v Kaluge kúpi rakúska spoločnosť a bude tam ďalej vyrábať volkswageny pod inou značkou. Tá to poprela.
Japonské automobilky postupne opúšťajú ruský trh. Okrem Toyoty, Mazdy a Mitsubishi, tak urobí najnovšie aj Nissan.
O ruský trh sa výrazne zaujímajú nielen veľké čínske automobilky, ale aj investori, ktorí plánujú získať vplyv v menších lokálnych značkách.
Pre definitívny odchod z ruského trhu sa najnovšie rozhodol Michelin. Krátko po ňom rovnaký zámer zverejnila aj spoločnosť Nokian Tyres.