Renault bol prakticky poslednou veľkou automobilkou, ktorá z Ruska po začiatku vojny odišla a možno bude prvou, ktorá sa tam vráti.
„Prečo nemá Volga ruský volant?,“ pýtal sa zodpovedných rozrušený ruský premiér Michail Mišustin. Odpoveď je jednoduchá.
Po útoku Ruska na Ukrajinu sa európske, japonské a kórejské automobilky stiahli z ruského trhu. Prestali tam autá predávať, dovážať aj vyrábať. Číňania nie.
Mladí Rusi buď bojujú na Ukrajine, alebo utiekli pred povolávacími rozkazmi. Fabrikám začínajú chýbať zamestnanci. Platí to aj o ruskom AvtoVaze.
Po prvom kvartáli sa v Rusku predalo viac áut z Číny než z dominantnej a najpopulárnejšej domácej značky, ktorou je Lada.
V prvej trojke sú aktuálne v Rusku už dve čínske značky. Z prvej desiatky tvoria rovnú polovicu. Bestsellerom je však Lada Granta.
Najpredávanejším autom v Rusku sa stala Lada Granta, najúspešnejšou automobilkou Lada pred kórejskýkými koncermi Kia a Hyundai.
Z Ruska odchádza jedna veľká zahraničná automobilka za druhou. Sme zvedaví, kto posledný "zhasne svetlo".
Hovorilo sa, že ruský závod v Kaluge kúpi rakúska spoločnosť a bude tam ďalej vyrábať volkswageny pod inou značkou. Tá to poprela.
Japonské automobilky postupne opúšťajú ruský trh. Okrem Toyoty, Mazdy a Mitsubishi, tak urobí najnovšie aj Nissan.
O ruský trh sa výrazne zaujímajú nielen veľké čínske automobilky, ale aj investori, ktorí plánujú získať vplyv v menších lokálnych značkách.
Pre definitívny odchod z ruského trhu sa najnovšie rozhodol Michelin. Krátko po ňom rovnaký zámer zverejnila aj spoločnosť Nokian Tyres.