JÁN MIŠURA: Posudzovať prioritu rýchlostnej cesty R3 tak, že ju porovnávame s inou, je kontraproduktívne.
V najbližších štyroch rokoch Slovensko čaká rozvoj rýchlostných ciest. Nová vláda si v oblasti dopravy dala ako prioritu výstavbu rýchlostných ciest.
Kým vláda Roberta Fica dosiahla výrazný diaľničný pokrok, v nasledujúcich rokoch sa výstavba môže spomaliť.
Súčasná vláda ešte stihne rozbehnúť výstavbu diaľničného obchvatu Bratislavy a rýchlostnej cesty R7 v smere na Dunajskú Stredu.
Rýchlostná cesta R5 s dĺžkou len 1 980 metrov bude pravdepodobne obsahovať 6 mostov a končiť sa bude v križovatke Svrčinovec, kde sa napojí na D3.
Slovensko a Česká republika uzavrú medzivládnu dohodu o prepojení budúcej rýchlostnej cesty R5 a cesty prvej triedy I/11.
Bratislavský obchvat D4 a rýchlostná cesta R7 v smere na Dunajskú Stredu budú lacnejšie, ako sa predpokladalo. Konzorcium Nula za výstavbu požaduje 997,53 milióna eur.
Plot pri ceste nefunguje stopercentne. Riešením by boli špeciálne zelené mosty pre zver.
Menej áut, čistejšie ovzdušie a vyššia bezpečnosť pre ľudí. Tieto pozitíva má obyvateľom Detvy, ale aj priľahlých obcí Kriváň a Pstruša priniesť nový úsek rýchlostnej cesty R2.
Vodiči jazdiaci stredom Slovenska budú môcť od utorka využívať novú rýchlostnú cestu. Vozidlá budú mať možnosť obísť mesto Detva.
Približne do polovice júla majú samosprávne orgány oznámiť ktorým úsekomrýchlostnej cesty R2 dávajú prioritu.
Trasa pokračovania rýchlostnej cesty R1 smerom z Banskej Bystrice začína mať jasnejšie kontúry. V hre sú dve možnosti.
Turčianske mestá a obce chcú urýchliť výstavbu plánovanej rýchlostnej cesty R3, súhlasia s oboma navrhovanými variantmi trás.
Horský priechod Soroška je strašiakom pre mnohých vodičov, ktorí cestujú južným ťahom od Rožňavy smerom na Košice a naopak.
Národná diaľničná spoločnosť na niektorých úsekoch diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 mení zvodidlá za modernejšie s lepšími parametrami.
Na Slovensku tak výstavba viac ako sto kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a aktuálne je rozostavaných vyše 130 kilometrov.
Jedno riešenie každodenných dopravných kolapsov pri cestovaní do Bratislavy sa črtá na vode.
Výstavba západného obchvatu Žiaru nad Hronom na rýchlostnej ceste R2 oproti plánu mešká.
Obce Trenčianskeho kraja chcú mať istotu, že nová dopravná tepna R2 v ich blízkosti nezníži kvalitu života ich občanov.
Rýchlostná cesta R3 od Zvolena po Šahy by sa mala podľa plánov začať stavať o šesť rokov.