Predaje Audi v Číne sú slabé. Značka ich chce oživiť spoluprácou s čínskym koncernom SAIC a novým modelovým radom bez ikonického loga.
Čínske automobilky vedia, že ich autá musia byť vnímané ako európske, ak chcú vzbudiť záujem medzi európskymi zákazníkmi. To znamená vyrábať v Európe, hovorí analytik.
Vo finále sa bude rozhodovať o umiestnení fabriky medzi Českom, Španielskom, Maďarskom a Slovenskom. Najväčšie šance má zrejme Španielsko.
O ďalších podrobnostiach sa má rozhodnúť v septembri.
Spoločnosť SAIC Motor Corp. uviedla, že plánuje vyrábať vozidlá, vrátane elektromobilov a dodávok, pre značku MG v Európe.
Slovenský dizajnér bude pracovať pre čínsky koncern, ktorý vlastní aj populárnu značku MG. Má mu pomôcť preraziť na globálnom trhu.
Audi plánuje kúpiť platformu pre svoje elektromobily od čínskej značky, pravdepodobne ňou bude SAIC.
Lada sa nepoučila z chýb Moskviča. Teraz kráča v jeho stopách.
Plošné zníženie cien elektrických Tesiel vyvolalo v Číne cenovú vojnu. Záchranu hľadajú tamojšie automobilky za hranicami.
Čína už predbehla Nemecko a je druhým najväčším exportérom áut na svete. Aby vývoz zvýšila, potrebuje viac veľkých lodí.
Ssang Yong sa v tomto storočí už druhýkrát ocitol na hranici krachu. Ak by skončil, o prácu by prišlo 60- až 100-tisíc ľudí.