ĽUBOŠ PAVELKA: Spoločné obecné úrady sú bežné v Rakúsku, kde často v jednej neveľkej budove sídli až 7 - 8 starostov so skromnejším aparátom spolupracovníkov, ako je tomu na Slovensku.
ĽUBOŠ PAVELKA: Najvýhodnejšie by bolo, ak by každá obec, mesto, knižnica či škola mala vedený účet v Štátnej pokladnici, už len kvôli prehľadu.
ONDREJ LUNTER: Diaľnice, železnice či továrne sú nepochybne dôležité veci, ktoré sú "sexi" a dobre sa pri nich fotí. No potom je tu bežný život. Ten je oveľa menej "sexi”, ale dosahy sú oveľa zásadnejšie.
IGOR DANIŠ: Ak má únik návrhu reformy slúžiť ako podklad na diskusiu pred voľbami, tak túto čarbanicu treba čo najskôr zahodiť do koša.
MICHAL KALIŇÁK: Žiadna vláda za tridsať rokov samostatnej SR neprispela takou výraznou mierou k destabilizácii miestnej územnej samosprávy ako tie pod taktovkou I. Matoviča a E. Hegera. Príkladov je mnoho.
IGOR DANIŠ: K demokracii patrí aj premyslená regionálna politika s koordináciou cieľov vlády, krajov, miest a obcí. To však naše strany a politikov príliš nezaujíma.
Samosprávy majú dnes vážne existenčné problémy.
MICHAL KALIŇÁK: Slovenská republika voči mestám a obciam dlhodobo porušuje medzinárodné záväzky.
MICHAL KALIŇÁK: O rok o takomto čase bude finišovať volebná kampaň pre komunálne aj regionálne voľby.