Kauza „ignorovania“ prísady AdBlue v naftových autách značiek Peugeot, Citroën, Opel a DS sa asi posúva do novej fázy. Aj keď veľmi zvláštne.
Vznetový agregát 2,0 TDI Evo mení koncern z ekologického hriešnika na priekopníka. Dobrou správou je, že nový motor sa dostane aj pod kapotu Škody Octavia.
Aj keď spôsobili naftové motory koncernu VW obrovské problémy, do dôchodku ich ešte poslať nemieni. Práve naopak.
Motory spaľujúce naftu produkujú menej emisií CO2 v porovnaní s inými pohonmi, no tŕňom v oku sú pre vysokú produkciu oxidov dusíka, ktoré poškodzujú zdravie. Britskí vedci prišli na spôsob, ako naftové motory zbaviť ich najväčšieho neduhu.
Na konferencii hackerov 32C3 opísal počítačový expert Felix Domke ako riadiaca jednotka motora klamala pri testoch emisií. Jednoducho šetrila prísadu AdBlue. Aspoň v prípade dieselov vybavených systémom (SCR).