Paštéková od počiatku hľadala priesečníky kinematografie s inými umeleckými druhmi. Filmové dielo vníma v spoločenských a umenovedných súvislostiach.
Prelomová snímka priniesla nový spôsob filmového rozprávania, nový analytický pohľad na realitu, zameraný na človeka a na jeho city a pocity aj na historické a spoločenské súvislosti.
Dovoľujeme si vysloviť naliehavú požiadavku na mimoriadnu pomoc zo strany štátu, ktorá bude nevyhnutná na opätovné uvedenie digitalizačného pracoviska Slovenského filmového ústavu do jeho riadnej prevádzky, píše sa v stanovisku.
Štedrú nádielku filmov ako Perinbaba, Plavčík a Vratko, Popolvár najväčší na svete a ďalšie rozprávky a filmy odvysielajú slovenské aj české televízie.
Nielen Perinbaba, ale aj nezabudnuteľný Jozef Kroner ako Pacho, či kultové Sladké starosti.
Dielo filmovej teoretičky Jany Dudkovej vyvracia mýty o zániku či úpadku televíznej tvorby po roku 1989.
Je to najvýraznejšia prezentácia slovenskej kinematografie v zahraničí v poslednom období.
Slovenský filmový ústav koncom roka vydal na DVD nosiči satirickú tragikomédiu Prípad Barnabáš Kos od režiséra Petra Solana či niektoré z dokumentov Deža Ursinyho.
Bratislavské Kino Lumiére v študijnej sále Filmotéky uvádza nový celoročný cyklus. Pod názvom Kino Čas bude sledovať život spoločnosti pred rokom 1990.
Rudolf Urc približuje v knihe Neviditeľné dejiny dokumentaristov dianie v slovenskom dokumente na konci päťdesiatych a v šesťdesiatych rokoch minulého storočia.
Georges Didi-Huberman prostredníctvom analýzy oscarového filmu Saulov syn skúma hranice a možnosti zobrazenia jednej z najväčších katastrof 20. storočia.
Ďalšia séria prednášok a filmových projekcií ukáže, akým spôsobom kinematografia reflektuje samu seba.