Mala to byť len prechodná fáza pred nástupom nových moderných modelov s motorom vpredu. Nakoniec však musela modernizovaná „tisícka“ vydržať na linkách až 11 rokov.
Nie je zďaleka v dokonalom stave a nemá ani zázračne nízky počet najazdených kilometrov. I tak stojí za úvahu.
Ani českú Škodu neobišiel začiatkom šesťdesiatych rokov ošiaľ z rotačného Wankelovho motora. Našťastie to nevyšlo.
Škody nepatria k veteránom snov. Až na pár výnimiek. Toto je jedna z nich.
Škoda 1000 MB, ľudovo prezývaná „embéčka“, zažiarila v roku 1964 na autosalóne v Ženeve. Nič lepšie ani krajšie sa vtedy na Východe nevyrábalo.
Mnohí ju milovali, ale aj preklínali. Dnes je ale ceneným a vyhľadávaným veteránom.
Toto je kus, ktorý sa v šesťdesiatych rokoch dostal do bývalej NDR.
V Mladej Boleslavi mali dlhú tradíciu výroby praktických kombi. Revolučná „tisícka“ z roku 1964 to ale zmenila. Vzadu uložený motor jej vystavil červenú.
Mala to byť len prechodná fáza pred nástupom nových moderných modelov s motorom vpredu. Nakoniec však musela modernizovaná „tisícka“ vydržať na linkách až 11 rokov.
ĽUBOŠ PAVELKA: Za veterány sa donedávna považovali iba autá vyrobené do 2. svetovej vojny. Situácia sa však mení a obchoduje sa už aj s autami z čias socializmu.