Takáto Škoda 110 R sa tak ľahko nenájde. Svojich 48 rokov strávila v rukách jediného majiteľa. A ten ju musel milovať.
Jazdci ju milovali a súperi nenávideli. Len ťažko uveriť, že Škoda 130 RS je tu už 45 rokov.
Autám pre radosť socializmus príliš neprial. Východoeurópske automobilky chrlili z montážnych liniek len to, čo bolo potrebné. V roku 1970 sa však stal malý zázrak.
Škoda má dnes imidž rodinnej značky. Do budúcna sa to má ale zmeniť. Tvrdí to šéf vývoja Christian Strube. Nevylúčil ani ideového nástupcu kupé 110 R. Jazdiť má na batérie.
Už koncom roka 2013 rozčeril český dizajnér Peter Novague vody zámerom priviesť legendárnu Škodu 110 R opäť k životu. Za ten čas projekt pokročil do štádia prototypu. Ideovo však ide o úplný nezmysel.
Škoda 100/110, ktorej výroba odštartovala v Mladej Boleslavi v auguste 1969, nebola zďaleka takou revolúciu ako Škoda 1000 MB. Nakoniec z nej však vzniklo viac ako milión kusov. A nerozlučne k nej patrí aj legendárne kupé 110 R.
Premiéra tretej generácie Škoda Fabia je naplánovaná až na jesenný autosalón v Paríži. Predsériové prototypy sa však už veselo preháňajú po českých cestách. Takto zachytili novú Fabiu českí motoristi.
Pamätáte si ešte na legendárne kupé Škody, slávne erko? Vyrábalo sa v rokoch 1970 až 1980. Je možné, že sa opäť objaví na cestách. Tentoraz s desaťvalcom z Audi R8.