Škoda Favorit z roku 1993 má neskutočný príbeh aj pointu. Po 30 rokoch strávených v gréckej garáži je opäť v Česku.
Tak toto sa často veru nevidí. Grécky majiteľ Škody Favorit ju hneď po kúpe zavrel do garáže. Odvtedy sa nepohla.
Bez Favorita by dnes Škoda možno neexistovala, alebo by bola len montážnou linkou inej značky.
Na českom inzertnom portáli sa objavila luxusnejšia verzia Favoritu 136LS v bezchybnom stave a s nájazdom 11-tisíc kilometrov.
Táto ponuka z Maďarska sa len tak ľahko nezopakuje.
História malých úžitkových vozidiel z tovární značky Škoda siahla do 60. rokov minulého storočia. Dnes už v ponuke Škody podobný model nenájdeme.
Nebol to žiaden technologický zázrak. V podstate len dokončený Favorit. Napriek tomu splnila Felicia svoju úlohu.
Trabant, Wartburg alebo Škoda Favorit. To sú autá, ktorým sa venuje nemecký „tuner“ Jesko Weis. Napriek tomu, že komunistický režim zažil len ako dieťa.
Favorit odštartoval novodobú kapitolu dejín Škody. Bez neho by nebola tam, kde je. K vyhľadávaným veteránom však rozhodne nepatrí.
Ani českú Škodu neobišiel začiatkom šesťdesiatych rokov ošiaľ z rotačného Wankelovho motora. Vtedy nová „tisícka“ ho mala dokonca pod kapotou.
V Paríži predstaví Škoda koncept Vision RS, ktorý je predskokanom nástupcu praktického Rapidu. Testy sériovej verzie sú už v plnom prúde, no názov ostáva záhadou. V hre je Felicia, Favorit aj Popular.