Štyri svetlá nie sú jedinou novinkou inovovanej Octavie. Zmeny nájdeme aj v interiéri. Zlepšilo sa spracovanie, konektivita aj bezpečnosť.
Včera nám Škoda ukázala svoju novú „štvorokú“ Octaviu. Zdalo sa, že radikálny a tak trochu polarizujúci facelift prednej časti bude jej hlavnou vychytávkou. Lenže dnes prichádzajú neoficiálne správy aj o úplne novom motore.
Vynovená Škoda Octavia prichádza skôr, ako sa očakávalo. Má radikálne prepracovanú prednú časť s novými full-LED svetlami a množstvo technológií zo Superbu.
Škoda Kodiaq, prvé 7-miestne SUV, ešte nestihlo svetovú parížsku premiéru a o slovo sa už pomaly hlási ďalšia novinka. Česká automobilka už totiž finišuje s modernizáciou Octavie.
O modernizácii Škody Octavia, ktorá je v súčasnej podobe v ponuke od roku 2013, sa šušká už dlhší čas. Realitou sa ale stane najskôr budúci rok. Zato v Číne prešla zmenami už teraz. Má viac chrómu, falošný výfuk či ostrejší vzhľad inšpirovaný verziou RS.
Trojvalcová Octavia 1,0 TSI je realitou. Nahrádza verziu so silnejším 4-valcom 1,2 TSI. Za nový agregát si priplatíte 200 euro. V základe stojí 16 510 eur. Má však vyšší výkon a nižšiu spotrebu paliva.
Ohlásené striedanie 4-valcov 1,2 TSI za menšie preplňované trojvalce 1,0 TSI dostáva rýchly spád. V ponuke Škody zasiahne ako prvú Octaviu. Vyplýva to z informácií na diskusnom fóre Octavia Clubu.
Na frankfurtskom autosalóne česká Škoda pravdepodobne nechcela zatieniť premiéru Superbu Kombi a Superbu Greenline, a tak Octaviu RS 4x4 odhalila až takmer pred jeho koncom. Ide pritom o pomerne veľkú inováciu.
Škoda dodržala slovo. V Ženeve predstavila najrýchlejšiu Octaviu všetkých čias. Vychádza z verzie RS, no ako naznačuje číslovka 230, pod kapotou je o pár koní viac.
Najrýchlejšiu Octaviu všetkých čias ukáže Škoda na budúci týždeň v Ženeve. Jej dvojliter pošle na predné kolesá rovných 230 koní. A to cez samosvorný diferenciál VAQ.
Tento rok oslávi Škoda 120. výročie od založenia spoločnosti Laurin & Klement v Mladej Boleslavi. Pri tejto príležitosti uvedie na trh limitované série Edition.
Po roku tu máme opäť rebríček najúspešnejších modelov európskeho trhu. Jednotkou ostáva VW Golf pred Fordom Fiesta a Renaultom Clio. Náskok Golfu sa však opäť zväčšil.
Na plyn sa jazdilo s Octaviou už v minulosti. Tá nová s prívlastkom G-Tec však zamenila propán-bután za zemný plyn. Funguje to na jednotku, otázne je, či sa to oplatí.
Vyplýva to zo zistení českého spravodajského servera idnes.cz. Prvým hybridom z Mladej Boleslavi bude Superb. Za ním príde aj dobíjateľná Octavia. Dočkáme sa ich už o dva roky.
Doteraz ste si mohli dopriať pohon 4x4 v Octavii len pri verzii Combi a Scout. Čoskoro sa však objaví aj v bežnom liftbacku.
Nové informačné systémy MirrorLink a SmartGate nezostanú vyhradené len pre novú Fabiu. V modelovom roku 2015 si ich budú môcť dopriať aj zákazníci Rapidov, Yeti a Octavie.
Úpravám sériových modelov sa medze nekladú. V Rumunsku tak namontovali do Škody Octavia RS druhý motor a dostali z nej celých 1000 koní. Na stovku sa dostane za 2,5 sekundy.
Kým Škoda Fabia RS v budúcnosti už pravdepodobne nedostane nástupcu, Octavia RS by mohla byť ešte výkonnejšia. Dôvod? Štyridsiate výročie legendárneho kupé 130 RS.
Otázku, či si kúpiť auto na zemný plyn, si slovenskí motoristi zatiaľ nekladú. V prevádzke je totiž len osem čerpacích staníc na CNG. To ale nemení nič na skutočnosti, že práve toto palivo by nám umožnilo jazdiť najlacnejšie.
Na autosalóne v Ženeve predstaví Škoda po mestskom modeli Citigo CNG svoj druhý model upravený na spaľovanie zemného plynu. Octavia G-Tec bude mať dojazd až 1 330 km.