Mazde elektrifikácia veľa nehovorí. Zato v roku 2027 chystá premiéru novej generácie spaľovacích motorov Skyactiv-Z, ktoré nahradia súčasné agregáty Skyactiv-G a Skyactiv-X.
Hovoriť o budúcnosti spaľovacích motorov je dnes takmer rúhaním. Konštruktér Jason Fenske si však myslí, že ešte nie sú na odpis.
Tak toto naozaj nebýva zvykom. Mazda vypočula kritiku zákazníkov a zareagovala na ňu bezprecedentným spôsobom.
Pred necelým rokom predstavila Mazda dlho očakávaný elektromobil MX-30. Nakoniec ale pri čisto elektrickom pohone neostane.
Tvrdohlavosť Mazdy je v mnohom sympatická. Ide si svojou cestou a občas vytvára celkom nové. Jej trojka s revolučným motorom Skyactiv-X je skvelým príkladom.
Nový japonský crossover s revolučným motorom. Aké je spojenie dvoch noviniek?
Svet prichádza v posledných rokoch o viacvalcové motory či diesely. Mazda si však opäť razí svoju vlastnú cestu.
Honba za nízkymi emisiami zúri na všetkých frontoch.
Revolučný motor Skyactiv-X vyvolal doslova ošiaľ.
Bol to nekončený príbeh. Informácie o novom motore Skyactiv-X v novej trojke liezli z Mazdy ako z chlpatej deky. Dnes ich už ale poznáme. Dych zatiaľ nevyrážajú.
Z Mazdy idú informácie o prevádzkových parametroch novej „trojky“ s revolučným motorom 2,0 Skyactive-X ako z chlpatej deky. No nejaké predsa len poskytla.
Mazda 3 prichádza ešte emocionálnejším dizajnom ako kedykoľvek predtým.
Mazda stále verí spaľovacím motorom. Po novej generácii agregátov SkyActiv-X s homogénnym spaľovaním vyvíja ďalšiu. Tá by mala zaťažiť životné prostredie ešte menej ako elektrické autá.
Mazda konečne prezradila princíp činnosti svojho revolučného motora s homogénnym spaľovaním. Teda motora, ktorý dokáže spojiť výhody vznetového aj benzínového agregátu – vysoký výkon s nízkou spotrebou. Riešenie je naozaj rafinované.