Na prvý pohľad ide o čistú provokáciu. V čase, keď automobilky rušia jeden naftový motor za druhým, prichádza Mazda so 6-valcom.
Šetrenie paliva a znižovanie emisií je v móde.
Mazda išla v oblasti motorov vždy vlastnou cestou. Dokazuje to aj jej najnovší krok. Naftový 4-valec 1,5 SkyActiv-D nahrádza väčším s objemom 1,8 litra. Napriek tomu bude mať nižšiu spotrebu.
Mazda stále verí spaľovacím motorom. Po novej generácii agregátov SkyActiv-X s homogénnym spaľovaním vyvíja ďalšiu. Tá by mala zaťažiť životné prostredie ešte menej ako elektrické autá.
Po motoroch BMW v modeli Verso a agregátoch Subaru v kupé GT86 plánuje Toyota využiť aj techniku Mazdy. Malo by ísť o maloobjemový 4-valec 1,3 Skyactiv-G pre nástupcu Toyoty Yaris.
Dopyt po nových modeloch Mazdy vybavených úspornými motormi Skyactiv prudko rastie. Mazda preto rozširuje motoráreň v Hirošime.