Albert Camus, laureát Nobelovej ceny, je nehasnúca hviezda umenia. Slovenské komorné divadlo v Martine premiéruje jeho hru Spravodliví v réžii Lukáša Brutovského.
Spišákovej réžii, výtvarnému riešeniu Karla Czecha ani hudbe Jindřicha Čížka nemožno vyčítať primálo nápadov. Skôr naopak.
Napriek tomu, že ide o nihilistickú rozprávku, tvorcovia ubezpečujú, že nie je potrebná veľká intelektuálna príprava.
V Štúdiu Slovenského komorného divadla má dnes a zajtra premiéru činoherná inscenácia slávneho diela Williama Shakespeara.
Dráma Antona Pavloviča Čechova Tri sestry je klasikou medzi klasikami, s bohatou inscenačnou tradíciou vo svete aj u nás.
Čechov bol majstrom psychologizácie, na javisku zhmotňoval vnútorné konflikty postáv. Ich podvedomie dokázal v presných detailoch pomenovať a ťaživosť ich túžby i prehratých bitiek odovzdať obecenstvu.
Tvorcovia hľadali spôsob, ako interpretovať klasický Čechovov text súčasnými divadelnými prostriedkami.
Od nového roka sa novým šéfom Slovenského komorného divadla Martin stal Tibor Kubička, absolvent divadelnej réžie a dramaturgie na VŠMU. Rozpráva o svojich plánoch a dianí v divadle.
Inscenácia Pán Biedermann a podpaľači je 577. premiérou SKD Martin.
Slovenské komorné divadlo uvedie v októbri vybrané tituly aj napriek obmedzeniam.
Vo filme ho hral Rudolf Hrušínský. Na javisku Slovenského komorného divadla v Martine mu prepožičia tvár Marek Geišberg.
Po páde komunistického režimu v našej krajine sa mohlo zdať, že román Georgea Orwella 1984 o autokracii totalitarizmu bude nanajvýš neaktuálny. Súčasné politické dianie však hovorí o opaku. Presne ako inscenácia v martinskom divadle.
V dejepise sa zvyčajne učíme o silných mužoch, ale málokedy o silných ženách, ktoré v dobrom aj v zlom stáli po ich boku. Aj o tom hovorí inscenácia Ostrov v Slovenskom komornom divadle Martin.
Otázka etiky je večná. Nemôžeme sa preto čudovať, že v martinskom divadle siahli po štyristoročnej moralite Pavla Kyrmezera Komedia česká o bohatci a Lazarovi.
Úspešné tituly divadiel z Českej republiky a zo Slovenska prinesie do Nitry divadelná prehliadka Made in Czechoslovakia.
Daniel Žulčák aktuálne hrá v inscenácii o Marte Kubišovej Kabaret Normalizácia alebo Modlitba pre Martu, ktorá mala nedávno premiéru v SND. Jeho domovské divadlo je v Martine a objavila ho už aj televízia.
Višňový sad, ktorý Roman Polák naštudoval v Slovenskom komornom divadle Martin ako poslednú z jeho hier, sa môže pýšiť bravúrnymi hereckými výkonmi aj aktuálnym výkladom.
Napriek tomu, že hudba ho živí, nepočúva ju. Občas si ho pomýlia s bratom Petrom a jeho tvorbu zasa, naopak, pripíšu bratovi. Dramaturg a autor scénickej hudby Róbert Mankovecký.
Svedectvá sovietskych žien o ich účasti v druhej svetovej vojne ožijú v divadelnej forme na doskách Slovenského komorného divadla v Martine.
Podvádzanie ako zamestnanie, umenie a zmysel života sú základné témy komédie ruského klasika Nikolaja Vasilieviča Gogoľa.