Keď sa povie tradičný slovenský produkt, drvivej väčšine ľudí ako prvá napadne bryndza.
Mladí poľnohospodári chýbajú v celej Európskej únii.
Posledné dva roky je slovenských potravín na pultoch opäť menej.
Takmer tri štvrtiny slovenských spotrebiteľov nakupujú slovenské výrobky a považujú ich za najkvalitnejšie.
Krajina pôvodu je dôležitá pre polovicu spotrebiteľov, no kvalita a čerstvosť sú previazané so slovenskými potravinami.
Podiel slovenských potravín v obchodoch sa znižuje.
Mlieko a mliečne výrobky so slovenským pôvodom spoznáte v obchode ľahko. Na obale každého mliečneho výrobku vyrobeného na Slovensku nájdete okrem názvu výrobcu aj oválny symbol – SK OVÁL.
SILVIA RUPPELDTOVÁ: Sú témy, ktoré sú večné. Nielen chlieb je už dávno drahý.
JOZEF SEDLÁK: Na krídlach čiernej labute sa vznášajú ceny potravín do výšok, aké si začiatkom roka nevedel predstaviť nik – ani spotrebitelia, ani znalci globálneho trhu.
Slovenské potraviny: zlepšenie o slepačí krok.
Bude MPRV vedieť, koľko sa predalo, respektíve aj nepredalo slovenských produktov.
Stávame sa čoraz viac závislí od dovozu zahraničných potravín. Poukázal na to prieskum o podiele slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov.
JOZEF SEDLÁK: Slovo privát sa stalo symbolom novej doby. V spojení s potravinami šlo o vymedzenie presne určeného priestoru pre cenu aj kvalitu. Práve kvôli prijateľnej cene prenikli privátne značky pod kožu spotrebiteľom.
Slovenské potravinárstvo sa dostáva do slepej uličky. O tom, čo treba podniknúť, hovorí pre Pravdu prezident Potravinárskej komory Slovenska Daniel Poturnay.
Podiel slovenských potravín v roku 2021 zaznamenal najvyšší medziročný nárast od začiatku merania a dosiahol 41,4 %.
Trvalo sedem rokov, kým sa na pultoch obchodov podarilo zvýšiť priemernú ponuku „slovacík“, teda rýdzo slovenských potravín.
JOZEF SEDLÁK: Máme síce pandemické sviatky zmŕtvychvstania Ježiša Krista, ale naše sňatie z kríža, na ktorý nás pribil koronavírus, neprišlo.
Celkový podiel vystavení slovenských výrobkov vo všetkých kategóriách a na celom Slovensku zaznamenal nárast z 38 percent v minulom roku na tohtoročných 38,6 percenta.
Aby sa Slovensko nasýtilo, denne zásobuje obchody 700 plne naložených kamiónov. Krajina by sa mohla uživiť sama, ale dáva zarobiť celej Európe.
Sprevádza nás od prvej do poslednej chvíle. Nemôžeme bez neho existovať, lebo je hmotnou podstatou ľudského žitia. A naozaj platí, že ako jeme, tak žijeme.