BRIGITA SCHMÖGNEROVÁ: Keď francúzske médiá zverejnili, že základný plat prezidenta Macrona s príplatkami je osemnásobkom priemerného mesačného platu v hospodárstve, vyvolalo to masové rozhorčenie.
IGOR DANIŠ: Ďalšie okresanie sociálneho štátu môže viesť k sociálnym búrkam, k nárastu popularity extrémistov a v konečnom dôsledku k fatálnemu ohrozeniu demokracie.
IGOR DANIŠ: Čo keby sa zvýšené obranné výdavky financovali z vyššieho zdaňovania majetných vrstiev? Určite u nich vyhrá vlastenectvo nad malichernosťou.
IGOR DANIŠ: Politika pripomína výherný hrací automat, ktorý si len pýta vhodenie ďalšej mince s nádejou, že už to musí konečne vyjsť. Realita je však taká, že hráč končí „oholený“, zlomený a závislý.
ĽUBOŠ PAVELKA: Pri pohľade na poradie 27 krajín EÚ v Indexe prosperity a finančného zdravia nám však prejde mráz po chrbte, keďže Slovensko v ňom obsadilo poslednú priečku.
ĽUBOŠ PAVELKA: Politici často verejné dlhy bagatelizujú tým, že hovoria o vyrastaní krajiny z dlhov.
ĽUBOŠ PAVELKA: Slovensko sa po nastolení Ficovej monolitickej vlády v roku 2012, nevybralo osvedčenou cestou budovania sociálne trhovej ekonomiky podľa vzoru Nemecka a Rakúska.
PETER PELLEGRINI: Celé generácie našich predkov žili v istote, že ich deti a vnuci sa budú mať lepšie ako ony samy, a zrazu to neplatí.
Rovnostárstvo, prezamestnanosť, „králikárne“ a sofistikovanejšie „od kolísky po hrob“. Takto sa po roku 1989 charakterizovali sociálne pomery u nás.
MONIKA UHLEROVÁ: Koncom minulého týždňa vláda predstavila plán pomoci ľuďom čeliacim zdražovaniu a vysokej inflácii. Zdá sa, že konečne konala pod silnejúcim verejným tlakom.
MARTIN MAKARA: Plány vlády v zdravotníctve či v štátnej železničnej spoločnosti jasne ukazujú, že ide o systematickú demontáž verejných služieb.
BRIGITA SCHMÖGNEROVÁ: Charita, i keď ju netreba zatracovať, nemá nič spoločné so sociálnym štátom. Pomoc poskytuje selektívne: tomu, komu chcú darcovia, t. j. nie všetkým čo ju potrebujú.
IVAN HOFFMAN: Neškodí si občas pripomenúť, že kapitalizmus u nás máme preto, že socializmus bol politickými a ekonomickými elitami pred tridsiatimi rokmi odmietnutý ako nereformovateľný.
MONIKA UHLEROVÁ: Opatrenia štátu by sa nemali zacieľovať na zachovanie ziskov, ale na prekonanie koronakrízy a vykrytie nevyhnutných mzdových nákladov.
ALENA KREMPASKÁ: Táto kríza potvrdzuje, aký nevyhnutný je sociálny štát, jeho zásahy a ochrana. Nesmú z nej vypadávať najchudobnejší, pretože sú vždy najzraniteľnejší.
ALENA KREMPASKÁ: Prečo Francúzi toľko štrajkujú proti novej reforme dôchodkov a prečo by nás to vôbec malo zaujímať?
ĽUBOŠ PAVELKA: Československo malo po roku 1989 šancu stať sa najúspešnejším štátom bývalého "ostbloku". Realita po troch dekádach budovania trhovej ekonomiky je však iná.
BRIGITA SCHMÖGNEROVÁ: Volebné programy nie sú iba korisťou analytikov. Ich seriózna príprava a následná diskusia pomáha mobilizovať členskú základňu a získava sympatizantov.
BRIGITA SCHMÖGNEROVÁ: Pretože by budúce vlády na Slovensku najpravdepodobnejšie znižovali sociálne výdavky, sotva sa dá koaličný daňový balíček nazvať sociálnym.
BRIGITA SCHMÖGNEROVÁ: Masaryk uvažoval o potrebe spolupráce štátu a podnikateľov pri budovaní sociálneho štátu. Ako je to vzdialené dnešnej biznis sfére.